Ren bag ører og kroner
VIDEO-DOKUMENTATION ER INDFØRT hos TekTrol Anti Rust, så kunderne kan skippe John Wayne på skærmen og i stedet se, hvordan netop deres bil er blevet adskilt, renset og undervognsbehandlet. No shit - ikke mere at komme efter og et hundrede procent ærlighed. Det må da vinde markedsandele. Samtidig kan antirustbranchen glæde sig over, at Ekstrabladet, der ofte bider mere end de vrinsker, har fundet flere plusser end minusser for bilisterne ved at bruge penge på at få bilerne rustbeskyttet. Det må da give flere penge i kassen. I hvert fald for antirustbranchen, mens værkstederne måske må spejde længere efter at smede nye bremserør og bagbroer på de firehjulede. Tectyl sætter nye standarder med sine vandprodukter og fører et finsk prøvningsfirma og Teknologisk Institut som sandhedsvidner på, at det virker. De danske undervogne vil med tiden vise, om denne miljøvenlige vej er værd at betræde i en økonomisk krisetid, hvor også Dinitrol, gennem øget omsætning og produktdokumentation, oplever, at danskerne gerne passer på deres biler.
KUN UHØRTE 1,5 LITER VAND går der til en bilvask hos Statoil i Nyborg i kraft af teknologi med opsamling af regnvand og rensning efter vask, så intet vaskevand sendes i kloakken. Og i Århus klarer formentlig Danmarks første damp-bilvask at vaske skidtet væk bag bakspejle og skørter med kun tre liter vand mod 300 ved hjemmevask og 100 i en ældre vaskehal. Det må give den nordiske aktør Ninki Bilvask noget at tænke over efter, at man her har haft held til at overbevise sin spanske samarbejdspartner Istobal om at levere en bedre model til et kræsent dansk marked - formentlig uden rygende seksløbere i noget, der kunne have udviklet sig til en bedre spaghetti-western.
God fornøjelse med denne uges læsning!