Store planer for Nissans udvikling og bilsalg
Ghosns 2017-plan ser således ud:
Lancering af nye modeller hver anden måned i gennemsnit.
Lancering af 90 nye teknologier med et gennemsnit på 15 hvert år.
Salg af 1,5 millioner elbiler.
Opnå 10 procent af markedet i Kina, som i år er på 6,2 procent. Overvejer produktion i Kina fra 2016.
Udvide Nissans luksusmærke Infiniti fra syv til 10 modeller.
Spare fem procent i omkostninger årligt.
Reducere reklamationer på bildele fra leverandører.
Få flere forhandlere i storbyområder.
Nå 8,0 procent af verdensmarkedet mod 5,8 procent i dag.
Carlos Ghosn overtog ledelsen af Nissan i 1999, da selskabet var ved at gå konkurs. Her oprettede man det nye selskab Renault-Nissan, hvor Renault blev største aktionær i Nissan.
Ghosn begyndte sin turnaround af Nissan i Japan med at lukke fabrikker og afskedige medarbejdere, hvilket var helt uhørt dengang. Men Nissan blev reddet - i øvrigt den ældste bilproducent i Japan.