Falske bilkøbere på spil hos Seat
De kommende to uger drager et hemmeligt hold af falske bilkøbere sig ud i landet for at se på bil hos Seats 30 salgssteder. De falske kunder, såkaldte "mystery shoppers", skal teste kundeoplevelsen hos Seat for at sikre, at kundeservicen og -tilfredsheden er i top.
Men de otte "mystery shoppers" er faktisk hyret af Seat til at spille potentielle kunder, der er på udkig efter en bil. Det sker som led i bilmærkets arbejde med styrke kundetilfredsheden. De såkaldte "mystery shoppers" er dermed i virkeligheden kundernes ambassadører, der skal undersøge salgsoplevelsen indefra.
De "falske kunder" er på forhånd blevet instrueret i, hvordan salgsprocessen er hos Seat, og de skal efterfølgende rapportere til importøren, hvordan de blev taget imod og behandlet i butikken.
Ved de hemmelige besøg vil de udsendte "mystery shoppers" især lægge mærke til tre ting:
Føler de sig godt modtaget hos Seat?
Bliver der lyttet til, hvad de er på udkig efter og rådgivet derefter?
Tilbydes de at prøvekøre bilen?
- Vi vægter god kundeservice meget højt og har sat meget i gang for at styrke vores kundeservice. Vores "mystery shoppers" er en del af en ekstra indsats, der giver os mulighed for at se på os selv med kundernes øjne. Og der er altid plads til forbedringer, siger Nicolai Søgaard Olsen, salgschef hos Seat i Danmark, der understreger, at salgsstederne godt ved, at de på et tidspunkt vil få besøg af en "mystery shopper".