23948sdkhjf

Fremtidens udfordringer

Au2parts esbjerg havde inviteret til en temaaften med fokus på nogle af hverdagens udfordringer, herunder olietyper til blandt andet hybridbiler, service på nyere biler og ikke mindst en demonstration af en Danmarks-nyhed.
AutoPartner værkstedet Vestjysk Bilhus sørgede for flotte omgivelser, da au2parts esbjerg den 7. september inviterede til temaaften. Der blev dog ikke megen tid til blot at nyde omgivelserne, for aftenens program var tæt besat af en række leverandører, der havde til formål at klæde værkstederne på til fremtidens udfordringer.

Temaaftenens første indlæg stod salgschef Jan Eriksen fra Valvoline for. Han fortalte om de forskellige olietyper herunder specielt om C1, C2, C3 & C4 godkendelser på olie til for eksempel biler med partikelfilter. Herudover var en gennemgang af de nye olietyper til blandt andet hybridbiler.

ID med Delphi tester

Herefter overtog Frank Donslund og Fredrik Jacobsen fra Elektropartner med et indlæg omkring de udfordringer, der er i forbindelse med service på biler fra 2005 og frem. Der var stor fokus på de servicepunkter, som kan ligge imellem de traditionelle servicepunkter såsom udskiftning af bremsevæske imellem intervallerne og mange andre små spidsfindigheder i forbindelse med det at servicere den nye del af den danske vognpark.

Efter en teoretisk gennemgang blev det mere praktisk. Elektropartner havde til lejligheden medbragt en Golf 6, hvor det blandt andet blev demonstreret, hvordan serviceintervallerne med en Delphi tester kan justeres i kilometerantal.

Elektropartner viste også på aftenen en Danmarks-nyhed omkring, hvordan bilen meget let kan identificeres af Delphi testeren. Nyheden omkring dette kan ses på au2parts sydjylland messen, der afholdes den 5.–6. oktober i Brørup. Her er der også mulighed for at få en demonstration af hvordan integrationen i au2parts webkataloget med tester, Notaplan, Autodata og Autofrontal fungerer.

Afdelingsleder i au2parts esbjerg Uffe Bendtsen siger om arrangementet:

- Jeg er utrolig glad for, at vi endnu engang har så mange kunder, der bakker op omkring en temaaften som denne. Det er utroligt vigtigt for os, at vi som grossist og partner i dagligdagen kan få lov til at videreformidle en viden, som ikke kun er til gavn for vores kunder, men så sandelig også for personalet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062