Effektiv bilpleje og klargøring er en god forretning
Optimal vedligeholdelse af bilen giver større køreglæde og øger både dens levetid og salgsværdi. Det ved bilejerne godt, så de seneste år har mange af Würth Danmarks kunder i autobranchen benyttet dette til at vende bilpleje og klargøring fra at være en omkostning til at bidrage til indtjeningen.
Würths sortiment af produkter og maskiner til indvendig og udvendig pleje og rengøring retter sig mod både den kosmetiske service og mod alle de klassiske discipliner inden for Smart Repair, det vil sige produkter til stenslagsreparation, kofangerreparation, lygtepolering og buleudtræk.
Selv om mange af Würths kunder indleder bilpleje-snakken med at spørge efter en standard-startpakke, findes der ikke en sådan i sortimentet. Brian Kramer Faaborg forklarer:
- Hvis et værksted ønsker at gøre bilpleje- og klargøring til en god forretning for både sig selv og deres kunder, er det vigtigt, at de får tænkt alle ting godt igennem og tager afsæt i deres kunders behov. Det er helt klart i Würths interesse, at vores kunder tjener på området, så derfor tager vi altid en dialog med værkstedet om, hvilken type kunder de har, og hvad de efterspørger. Vi tager også en snak om, hvordan værkstedet arbejder med området i dag, og hvordan de ønsker at udvikle det. På den måde sikrer vi, at vores anbefalinger til produkter og maskiner matcher værkstedets behov.
Kontante besparelser
Som en del af dialogen gennemgår Brian Kramer Faaborg typisk også værkstedets nuværende lager af bilpleje- og klargøringsprodukter. Erfaringen viser nemlig, at mange har langt flere produkter på hylderne end de behøver. Typisk fordi de har 2-3 produkter stående, som reelt kan det samme. Det er derfor ikke usædvanligt, at antallet af produkter kan nedbringes til det halve, så der kan være meget tid og mange penge at spare, oplyser Würth.
Miljø og arbejdsmiljø
Würth arbejder hele tiden på at sikre, at deres produkter er så miljø- og arbejdsmiljøvenlige som muligt uden at gå på kompromis med effekten, men man kommer ikke uden om, at produkter, som indeholder farlige kemiske stoffer og materialer, skal behandles med omtanke. Når Brian Kramer Faaborg vejleder kunderne, gør han derfor også meget ud af at demonstrere i praksis, hvordan produkterne bruges, så effekten bliver størst mulig samtidig med, at arbejdet foregår miljø- og sundhedsmæssigt forsvarligt.
Har værkstedet brug for hjælp til udarbejdelse af de lovpligtige arbejdspladsbrugsanvisninger, giver han også gerne en instruktion i, hvordan disse let kan udarbejdes online ved hjælp af Würth Kemiarkiv, som virksomheden stiller gratis til rådighed for sine kunder.
Alle værksteder har mulighed for at få gratis specialistvejledning fra Würth vedrørende brug af produkter og værktøj. Nogle værksteder har valgt at gå skridtet videre og indgået et formelt samarbejde med Würth om at etablere et Würth Bilplejecenter.