23948sdkhjf

Vinder kunder på gode bedømmelser

Værkstederne får snart tilbudt selvstændigt ratingsystem til deres egne, faste kunder af autobutler.dk.
Med online-handel følger brugerbedømmelser. Og med brugerbedømmelser eller ratings følger bedre kvalitet. Ellers mister man kunderne i en stadig mere gennemsigtig og konkurrencepræget verden. Så når eksempelvis Autopartner-kæden på sin hjemmeside, som eneste kæde, skilter med at tage værkstedsbedømmelser i anvendelse til deres kvalitetssikring, vækker det anerkendelse hos værkstedsportalen autobutler.dk, der i maj fik to E-handelspriser - blandt andet på grund af deres ratingsystem.

- Vi tager hatten af for Autopartner, der har forstået, at kunderne gerne vil se andre bilejeres bedømmelse af værkstederne, siger Christian Legêne, partner og adm. direktør i autobutler.dk ApS.

Mekanikere opper sig

- Bedømmelser får værkstederne og mekanikerne til at oppe sig. Og det skaber loyale kunder. Autopartner-værkstederne får 4,2 ud af 5 mulige point i deres egen kundeundersøgelse. Det er flot, men de Autopartner-værksteder, der er tilknyttet vores portal, scorer 4,6 hos os!

- Det er bemærkelsesværdigt og viser vel alt andet lige, at der hos autobutler.dk er hård konkurrence om at levere kvalitet. Kunderne går nemlig i høj grad efter kvalitet, geografisk nærhed og god dialog, ikke kun en god pris.

- Dermed er det paradoksalt, når dele af branchen påstår, at Autobutler ensidigt fokuserer på lave priser, når man kan se, at Autopartner-værkstederne scorer flest kvalitetspoint fra bilejerne hos os, pointerer Christian Legêne.

Brugerstyret system

Ratingsystemet hos autobutler.dk er brugerstyret, og Autobutler bedyrer, at der ikke kan fifles med resultatet. Når en kunde har fået løst en opgave hos et værksted, får kunden en opfordring til at bedømme værkstedet. Det sker, mens de har værkstedsbesøget i klar erindring. Alle bedømmelser er med andre ord tilknyttet et stykke faktisk udført arbejde. 50.000 bilejere har kunnet bedømme værkstederne i de seneste to år, og gennemsnittet fra de knap 10.000 bilejere, der har gjort det, er 4,5.

- Der er naturligvis værksteder, der får dårlige bedømmelser fra bilejere, der ikke har haft den rette oplevelse. Det er med til at få værkstederne til at arbejde ekstra seriøst. Værkstedet selv bruger derfor ratings som et værktøj til at forbedre deres image og kundetilfredshed, men for autobutler.dk indgår det også som et pejlemærke for, hvilke værksteder, vi ønsker at samarbejde med siger Christian Legêne.

Trustpilot viser vej

Når bilejerne har givet værkstedet en rating, opfordres de til at bedømme selve autobutler.dk på Trustpilot, som samler brugerbedømmelser for hundredvis af brancher. Her er bedømmelsen af autobutler.dk i snit 9,4 ud af 10 mulige point via 817 brugerbedømmelser. Dermed ligger Autobutler nummer 1 ud af 74 indenfor kategorien "biler", foran firmaer som eksempelvis autocom.dk med 8,2 (373 bedømmelser) og BilBasen med 5,7 (98).

- Vi er superglade for vores høje score. Men også hos Trustpilot hænger pointafgivningen for Autobutler nøje sammen med oplevelsen på værkstedet. Vi tog gerne hele æren for de 9,4 point, men sandheden er nok, at den høje karakter i lige så høj grad afspejler bilisternes tilfredshed med værkstedet som med vores tjeneste.

- Hvis vi hos Autobutler brugte en 10-trins skala for vores kunders værkstedsbedømmelser som hos Trustpilot, ville resultatet være 9,0. Når vores tilknyttede værksteder tager ratings så alvorligt, så skyldes det formentlig, at de også vurderes af vore brugere, som kigger meget på ratings, når de vælger værksted, siger Christian Legêne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.073