23948sdkhjf

En faldende stjerne

DET ER ALTID GLORVÆRDIGT, når nogle sætter sig for at lyse vej for andre som en ledestjerne i mørket. Men af og til går det galt, fordi systemer misbruges, og så falmer glorien, og stjernen daler, som vi blandt andet kan berette om i denne uges fagblad. Det ellers nærmest hellige forbrugersite Trustpilot, der lader forbrugerne tildele virksomheder stjerner og point alt efter deres mere eller mindre gode oplevelse, er blevet taget i ikke at opdage snyd på vægten med anmeldelserne – også kaldet ratings. Og tilmed selv at være blevet en profit-virksomhed, der skal fremvise overskud, ligesom alle os andre, og som derfor bevæger sig over kanten af det tilladelige. Men målet helliger aldrig midlet. Tilmed har også virksomheder i autobranchen oplevet at være blevet opfordret af salgsansatte hos Trustpilot til selv at udvælge gode kunder, der kunne "anmelde" og rate. Det er naturligvis et problem, at rating-sitet er blevet taget med bukserne nede af DR Kontant, selv om Trustpilot lover bod og bedring. For hvad skal forbrugerne nu tro på? Også hvad angår "gode" ratings af virksomheder i autobranchen.

DER ER IKKE NOGETat sige til, at bilforhandlere og værksteder gerne bruger gode stjernemarkerede forbruger-bedømmelser i deres markedsføring. Det kan der være hårdt brug for i denne krisetid, hvor brancheorganisationer og konsulenter står på spring for at bistå virksomhederne med råd og dåd. Alt i mens ser andre aktører muligheder i at udvide på nye indsatsområder, for at imødekomme nye tider og nye krav. Stordrift er ofte tidens løsen. Og her kan vi i denne uge berette om, at en stor grossist nu satser mere på OE-elementet – måske for også i højere grad at komme de trængte nybilforhandlere i møde – ligesom der er indgået en spændende kæmpekontrakt på lakeringsområdet. Læs selv detaljerne, og god fornøjelse indtil årets sidste blad i næste uge 51.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078