23948sdkhjf

Dårlige batterier og elektronik er det store problem

Når bilister på de tyske veje havde problemer med bilen, skyldtes det ofte dårlige batterier og elektronik, viser uheldsstatistikken for 2011.
De to store medlemsorganisationer tyske ADAC og ACE, Auto Club Europa, har begge forleden oplyst resultatet af sidste års uheldsstatistik. ADAC kan også oplyse, at biler "Made in Germany" for første gang har vundet alle seks klasser med den højeste kvalitet. Audi A5 roses. Det samme gør Q5, og BMW X3. BMW Mini vinder den lille klasse, Mercedes A- og B-klasserne vinder også, mens biler som Toyota Avensis og Mazda6, der tidligere rangerede blandt de bedste, er faldet noget af på den i den nye rapport.

Når "De gule Engle" mødte medlemmerne på de tyske veje sidste år, var hovedproblemet elektronik og dårlige batterier med hele 41,2 procent, fulgt af problemer med dæk, bremser og styretøj med 21,6 procent, motorstyring 18,4 procent, og brændstoftilførsel 5,3 procent. ADAC oplyser videre, at de mange problemer med Honda og Hyundai skyldes dårlige batterier.

Det er samtidig vigtigt, at Renault, der tidligere var meget tæt på bunden, som vi ofte har oplyst, nu er med helt fremme som et af de bedste mærker af de mere end 13 millioner, der blev undersøgt i uheldsstatistikken. Gennem de seneste seks år er volumenmodellerne Scenic, Clio, Megane og Twingo blevet bedre og bedre.

ACE oplyser, at hver tredje problem sidste år skyldes dårlige batterier med 30,48 procent, fulgt af problemer med motor, 16,65 procent, karrosseriet, 12,37 procent og elektronik med 11,4 procent, som det ses på vedhæftede skema. Samtidig oplyser de tyske myndigheder, at 18 procent af alle indkaldte biler i den årlige undersøgelse hos TÜV, Dekra og GTÜ, var behæftet med fejl og mangler. Det var 4,2 procent flere end i 2010. 26,4 millioner biler blev testet. Det skal med i billedet, at 46,7 procent af bilerne var mere end ni år gamle. Det største problem var dårligt lys med 35,1 procent, fulgt af dårlige bremser med 26,1 procent, og dårlige aksler og hjul med 21,1 procent.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.073