23948sdkhjf

Første Eurogarant skadesværksted på Sjælland

SKAD-medlem, AutoStreit i Herlev, bliver det første Eurogarant-certificerede skadesværksted på Sjælland og det andet i Danmark, der nu er certificeret efter de omfattende AIRC Eurogarant kvalitetsregler.
Johnny Streit fra AutoStreit, der har forberedt sig nøje på at blive klar til Eurogarant certificeringen, har nu gennemgået processen med at blive Eurogarant værksted. Dermed har værkstedet opnået et kvalitetsniveau svarende til AIRC Internationals krav.

- Det er glædeligt, at vores medlemmer tager godt imod Eurogarant konceptet, der ligestiller dem med bilfabrikanternes krav. De næste værksteder står allerede klar til at blive certificeret i den kommende tid, og jeg er sikker på, at konceptet gennem SKAD vil tilføre ekspertise og højne kvaliteten på skadesopretningsområdet, udtaler Thomas Krebs, direktør i SKAD.

- Vi er fuldstændig overbeviste om, at det SKAD har bragt for dagen ved at introducere Eurogarant i Danmark er det rigtige for karrosseriværksteder her i landet. Vi har længe haft behov for at distancere os som kvalitetsværksted, der opretter biler korrekt. Jeg vil klart anbefale andre værksteder at gøre det samme som os, da vi må tage et ansvar over for vores kunder, der også efter en opretning af en skade skal kunne føle sig trygge i deres bil, tilføjer Johnny Streit, der driver et moderne værksted sammen med sin kone Jill.

Signal

Ikke hvem som helst kan opnå en certificering. Standarden kræver moderne værktøj og udstyr samt løbende uddannelse. Ydermere sættes kunden i fokus, da der i standarden også kræves bygningsmæssige forhold, der tilgodeser kundens behov for service og tilgængelighed. Eurogarant kan opnås, uanset værkstedets størrelse, fra det mindre værksted med kun én mand til det større med flere ansatte. Det er simpelthen et spørgsmål om vilje og visioner.

- Eurogarant er også et signal til forsikringsselskaberne, der i mange år har undladt at forholde sig til fabrikkernes krav eller korrekt opretning, og slet ikke har tænkt i uddannelsesbaner. En taksator skal ligesom værkstederne have kendskab til moderne karrosseriteknologi og sikkerhedselektronik, så man taler samme sprog. Dette er ved at ændre sig, og det vil inden for de kommende par år vise sig, hvilke selskaber der tager kvalitet alvorlig, udtaler Thomas Krebs.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11