Biltorvet.dk vokser med 500 annoncer dagligt
Forventer 40.000 annoncer til nytår inden kraftig markedsføring til bilkøberne af det nye Biltorvet.dk
De nye annoncer kommer primært fra nye annoncører, både brugtbil- og nybilforhandlere.
- Det er ved rigtig at gå op for branchen, at der er et helt nyt setup på vej, som de kan drage fordel af, og vi er naturligvis superglade for opbakningen. Nu skal vi have en hel masse slik i forretningen i form af mange biler, inden vi begynder at markedsføre os kraftigt til bilkøberne, siger chefkonsulent for Biltorvet A/S og AutoIT A/S, Erik Stevns.
Ringe i vandet
Der pågår et intensivt informationsarbejde for tiden, hvor fem konsulenter fra Biltorvet A/S via breve, mails, møder og opringninger udbreder kendskabet til Biltorvet.dk til landets bilforhandlere. Biltorvets konsulenter har dagligt kontakt til 40-50 bilforhandlere, og målet er at få alle med. Den seneste uge har det betydet 3000 flere bilannoncer, og det ser ud til at fortsætte de kommende uger med uformindsket styrke, vurderer Erik Stevns.
- Vi har også brug for, at tilmeldte forhandlere baner vej for nye. Vi beder dem for eksempel spørge, når de sælger en bil engros, om køberen har husket at tilmelde sig Biltorvet.dk på vores nye professionelle hjemmeside biltorvet.as.
- Derudover har det stor betydning for Biltorvets placering på søgemaskinerne, at forhandlerne linker til Biltorvet.dk fra deres egne hjemmesider, og gerne bruger banner-reklamer for Biltorvet.dk, som vi har sendt ud, siger Erik Stevns.
Klistermærker
Biltorvet har produceret klistermærker, som kan sidde på udlejningsbiler eller salgsbiler, så Biltorvet.dk bliver mere synlige i gadebilledet eller på salgsfotos på internettet.
- Vi har allerede set flere bilforhandlere nævne i kundenyhedsbreve, at Biltorvet.dk går i luften til januar i en helt ny form, og at det bliver bilforhandlernes foretrukne website til at markedsføre brugte biler. Det er jo herligt, ligesom flere forhandlere kommer med idéer og input til andre former for tiltag, siger Erik Stevns.