23948sdkhjf

Trends og tip med fagbladet

SOM FRIT OG UAFHÆNGIGT fagblad er det hver uge vores mål at berette om nyheder, trends, tips og holdninger, der kan bruges bredt af aktører i autobranchen i det daglige og i det fremadrettede strategiske arbejde. Motor-magasinet skal ikke være en tung, teknisk lærebog, idet vi i populær form beskriver de landvindinger, de danske og udenlandske brancheaktører brillerer med. Tag nu for eksempel vores temasider om diesel i dette nummer. Her kan vi, i forholdsvis tekniske vendinger, fortælle detaljeret om Mazdas spændende nye lavkromprimerede Skyactive dieselmotor, der forbrænder dieselolien 20 procent bedre end konventionelle motorer. Den er faktisk så effektiv, at denne motortype ikke kræver en Nox-katalysator eller tilførsel af Ad Blue for at opfylde Euro 6-normen. Samtidig kan vi berette om den nye, tændrørsløse benzinmotor, der er hele 50 procent mere effektiv end sine tændrørs-fætre. Det er da besnærende, at det til stadighed lykkes autobranchens ingeniører at forbedre de kendte fossile teknologier, når nu el, gas og brint ikke magter at slå an. Endnu.

DISSE TEKNOLOGIER SLÅR naturligvis igennem før eller siden hos såvel mekanikerne på værksteder, grossister og måske den danske underskov af reservedelsproducenter. Og så skal der nødvendigvis investeres i nyt til værkstedet for at være up to date. I denne uge bringer vi for første gang et nyt tema her i bladet, der netop har med dette at gøre: Investering og afskrivning. Her kan man blive klogere på, hvorfor skattereformen gør det mere attraktivt at investere i udstyr til værkstedet netop nu. Så find ind på siderne og læs, hvordan det bliver attraktivt at købe det nye specialværktøj, testeren, dækmaskinen eller den lift, der så brændende er ønsket på værkstedet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.074