23948sdkhjf

VW øger kendskabet til motorsport i Kina

Bilproducenten VW har planer om at etablere en motorsportsafdeling i Kina, der skal øge kendskabet til bilsporten. Den første aktivitet løb af stabelen forleden med "Shanghai Sportscars Festival" på Formel1 banen i Shanghai.

Alle VW’s mærker var med lige fra Audi til Bugatti, Bentley, Lamborghini, Porsche og VW. Arrangementet blev besøgt at godt 30.000 mennesker med nye og ældre historiske modeller, ligesom der var en del stande med yderligere oplysninger omkring de enkelte mærker.

Porsche Carrera Cup, Asien, Lamborghini-Super-Trofeo og Scirocco R-Cup er de første aktiviteter, sammen med Formula Masters China Series.

I Kina er sportsvognsmarkedet kun 1,5 procent. I Europa er det 29 procent og i USA 56 procent. VW håber at få fat i mange nye kunder via denne aktivitet, når man øger kendskabet til de superhurtige og sjove bane- eller rallyracere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079