23948sdkhjf

Mercedes tester online bilsalg

Kan nå yngre bilkøbere, der ikke tidligere har købt Mercedes-Benz biler.
Mercedes-Benz begynder nu at sælge biler online via internettet for første gang, gennem sine forhandlere i Hamburg. Dermed følger bilproducenten i BMWs kølvand, der også eksperimenterer med salgsformen.

Kunderne kan vælge mellem mere end 70 for-konfigurerede biler som en slags pilottest for direkte salg via internettet. Modellerne, der omfatter A-klasse, CLA coupe og CLS stationcar, tilbydes som en pakke, der inkluderer leasing, forsikring og service.

Bilproducenter prøver i stigende grad at finde direkte måder at sælge biler på. Fremstødet kommer, efter at traditionelle bilforhandlere møder øget konkurrence fra auto-webben via sites såsom mobile.de i Tyskland.

Mercedes’ målgruppe er kunder, der ikke tidligere har købt Mercedes før. Online forretninger kan nå en yngre målgruppe, der er mere by- og teknik-orienteret.

Priserne for biler købt via nettet er de samme som hos bilforhandlerne. Men online-købere får i tilgift tilbud om at deltage i motorsports-events eller frit lån af tagbøjler på ferieture.

Forhandlere bliver involveret i online-købene, og servicen omfatter også sælgere, der besøger kunderne.

Daimler planlægger at starte sit næste pilotprojekt i polske Warszawa første kvartal 2014.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079