23948sdkhjf

Værkstedskæde med nye tiltag

Fredag den 14. marts afholdt AutoPartner kæden kick-off i Vingsted med rekordstor tilslutning fra antal værksteder og deltagere.
Det er nu anden gang, at der afholdes et samlet kick-off møde for landets AutoPartnere i Vingsted Centret i Vejle, og fremgangen i antal deltagere vidner om, at det er en god måde at afholde det årlige stormøde på, oplyser en pressemeddelelse fra værkstedskæden.

De cirka 200 deltagere mødte alle frem til en dag med et stort fagligt indhold. Dagen blev indledt med at gøre status over, hvad 2012 bød på i såvel branchen som i AutoPartner kædens regi.

Forretningsudvikling

Autoreparationsbranchen viste for første gang i adskillige år en tilbagegang på cirka syv procent procent, når momsindberetningerne anvendes som målestok for udviklingen. Med denne udvikling bliver det endnu mere vigtigt at drive det enkelte værksted effektivt og lønsomt, påpeger AutoPartner.

Det er væsentligt, at både AutoPartner kæden og dens medlemmer har fokus på forretningsudviklingen. Det er derfor glædeligt, at kæden allerede for to år siden introducerede OptiPlan projektet, som fokuserer på indtjening og optimering af det enkelte værksted.

I 2012 er OptiPlan blevet suppleret med en lederuddannelse for indehavere, og det første hold er nu kommet igennem to af tre moduler. Dette projekt var en af de fem workshops, der blev præsenteret om eftermiddagen på årets kick-off.

Panelvalg

AutoPartner kæden har en række værkstedsambassadører, der tager beslutninger på medlemmernes vegne, og som udgør AutoPartner Panelet. Efter en endt valgperiode på to gange to år udgik følgende personer af panelet: Per Jensen (A.P. Auto & Traktor), Freddy Christensen (Vamdrup Biler), Thomas Mosebo (T.M. Autoteknik) og Ulrik Porsgaard (Din AutoReparatør).

Nyvalgte af medlemmerne blev Thomas Tewes (Th. Østergaard ApS), Kenneth Vinther (Vinther’s Auto) og Ulrik Rasmussen (Ulriks Auto), der træder ind i panelet, der i forvejen består af Erik Jensen (Holsted Autohandel), Martin Jensen (Hals Autoværksted), Lars Christensen (Trige Auto og Diesel), Robert Hansen (Kværkeby Auto- og Dækcenter) samt panelformand Niels K. Skak.

Tre nøgleord

På årets kick-off blev også præsenteret de nøgleord, som fortsat danner linjen på de aktiviteter AutoPartner kæden iværksætter – kvalitet, seriøsitet og lokalitet.

Et af tiltagene, der går i spænd med nøgleordene, er en kundetilfredshedsanalyse blandt de kunder, der har benyttet et af kædens værksteder. I 2012 lå gennemsnittet på besvarelserne på 4,7 ud af 5 mulige, samtidig med at hele 97 procent af kunderne vil anbefale deres lokale AutoPartner værksted til andre.

Et andet tiltag er AutoPartners samarbejde med FDM kvalitetskontrol, der giver et godt omdømme, og som helt sikkert har givet medlemmerne en positiv udvikling på hvert enkelt værksted, oplyser AutoPartner.

Planerne for 2013 blev, efter et indlæg af racerkører og teamejer Casper Elgaard, fremlagt og gennemgået i de enkelte workshops. Generelt var det en god dag, hvor alle fik mulighed for at udveksle erfaringer samt møde flere af AutoPartners leverandører, der på dagen var repræsenteret med en stand for profilering af deres produkter og en dialog med medlemmerne. Dagen blev afsluttet med middag, let underholdning og en hyggelig aften i fælles samvær.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094