Foreninger udvider visuel identitet
Youtube-kanal sætter lyd og billeder på services og produkter hos D.A.F. og FAI.
- Det er somme tider mere hensigtsmæssigt at sætte lyd og billeder på en service eller et produkt for at trænge igennem med et budskab. Med en Youtube kanal og brugen af videoer generelt giver vi både vores medlemmer og interessenter en ekstra kommunikationsplatform, hvor de kan lære mere om foreningernes tiltag. Det er med til at styrke vores visuelle identitet, udtaler Jacob Lauridsen, kommunikationskonsulent i FAI og D.A.F.
Det første spæde skridt
FAI/D.A.F. har optaget og lanceret en video af foreningernes mobil-app til skadesopgørelse. Resultatet har været et stigende antal brugere af appen.
- Betydningen af det visuelle initiativ er ikke til at tage fejl af, siger adm. direktør i FAI, Michael Nørregård.
- Vores første videoinitiativ har allerede båret frugt. Vi ser en tydelig stigning i brugen af vores mobil-app, efter at vi valgte at lave en how-to introduktion på video. Og det er endda blot efter et par uger, bemærker han.
Youtube-kanalen skal på sigt være en naturlig integreret del af foreningernes kommunikation.