23948sdkhjf

Stor fusion i bilsyn

Applus Bilsyn får i alt 145 bilsynshaller - heraf 27 nye - efter at virksomheden har slået sig sammen med sin største konkurrent, A-Inspektion.
Når medarbejderne hos A-Inspektion og Applus Bilsyn fremover tager på arbejde bliver det ikke som konkurrenter, men som kolleger.

Ledelsen i de to virksomheder har ført forhandlinger om at slå mandskab og synshaller sammen og skabe en stærkere landsdækkende synskæde.

Det er nu mundet ud i en konkret aftale på skrift, der betyder, at landets største bilsynsvirksomhed, Applus Bilsyn, fremover får 27 nye bilsynshaller, 145 i alt, og 40 ekstra medarbejdere. Finskejede A-Inspektion ophører som bilsynsfirma i Danmark. Selskabet har kørt med store underskud i Danmark siden 2008 - sidste år var der tale om et minus på næsten 11 millioner kroner ifølge Experian.

Tættere på kunderne

- Formålet med "operationen" er at opnå en større kritisk masse og omsætning med færre udgifter. Vi vil skabe vækst samt toplinje og dermed en økonomisk bæredygtig virksomhed med en positiv bundlinje, så vi kan sikre vores arbejdspladser. Konkurrencen i bilsynsbranchen, fra blandt andet de små familiedrevne synshaller, er uhørt hård. Men det ser rigtig positivt ud for os. Især fordi vi nu får mange flere lokale synshaller og kommer endnu tættere på kunderne, siger adm. direktør hos Applus Bilsyn, Per V. Rasmussen.

A-Inspektion er i kommercielt øjemed en perfekt partner for Applus Bilsyn. A-Inspektion var de første til at indføre drive-in-bilsyn i Danmark, udvide åbningstiderne og tilbyde morgensyn. Ifølge Per V. Rasmussen er det nogle af eksemplerne på, at virksomheden i kraft af sine kreative medarbejdere og en smidig organisation, er hurtige til at omstille sig og udnytte åbninger i markedet.

- Kunderne vil nyde godt af, at vi nu tager det bedste fra begge virksomheder og lægger sammen til ét foretagende. Begge har allerede en tæt opfølgning over for de lokale kunder, samt de bedste i branchen til at rådgive erhvervskunderne. Applus Bilsyn har en klar defineret strategi, struktur og blandt andet faste værdier for vores kundeservice. Vores kundeservicemålinger viser, at kunderne er enormt tilfredse med den service vores medarbejdere yder dagligt. Dette understøttes af vores kundeserviceprogram, der skaber en ensartet og excellent lokalservice af hver enkelt kunde over hele landet. Endelig har vi det mest brugervenlige og professionelle hjemmeside og bookingsystem. I løbet af kun få minutter kan kunderne søge, finde og booke det helt rigtige synsprodukt, og det er noget de sætter pris på, udtaler Per V. Rasmussen.

Over 600.000 bilsyn

Sammensmeltningen medfører, at Applus Bilsyn vokser fra 218 til 258 mand der skal tage sig af over 600.000 årlige bilsyn. Med A-Inspektions synshaller i beholdningen opnår Applus Bilsyn desuden adgang til en række geografisk velplacerede og velbesøgte synshaller.

I synsbranchen er den geografiske beliggenhed i forhold til kunderen af vital betydning, fordi en centralt placeret synshal, der er nemmere at køre fra og til, har en markant højere belægningsprocent end mindre tilgængelige synshaller.

De nye synshaller ventes at hente ekstra omsætning, samt blandt andet Esbjerg, Fredericia, Kolding, Horsens, Viborg, Greve og Storkøbenhavn vil sikre en bedre dækning og bedre tilgængelighed for vores kunder, oplyser Applus.

- Herudover venter vi at få flere strategiske fordele ved at slå os sammen. Ud over en større volumen vil vi fortsat udvikle en mere lean og effektiv virksomhed. Vi vil drage fordel af de ekstra synergier, der naturligt opstår ved at smelte to konceptstærke virksomheder sammen. Kunderne kan se frem til en fantastisk service, lover Per V. Rasmussen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078