Titlen kan overtale tvivlerne
Hæderen som Årets Bil i Danmark kan være det argument, som får køberne til at beslutte sig for den specielle bil, mener Citroëns informationschef Ellen Nørregaard.
Vi spørger Ellen Nørregaard, informationschef hos mærkets danske importselskab, Citroën Danmark A/S, København.
Motor-Magasinet: Ellen Nørregaard, først og fremmest tillykke med titlen. Kan Citroën-Danmark omsætte titlen til en værdi for eksempel hvor stort et yderligere salt af C4 Cactus, I beregner?
Ellen Nørregaard: Tak skal du have. Vi hos Citroën er meget glade for titlen, og den er en stor opmuntring for alle dem, der arbejder med bilen, som vitterlig er nyskabende på en lang række områder.Det er svært at omsætte titlen direkte til en værdi, men der er ingen tvivl om, at rigtig mange bilinteresserede opfatter titlen som en blåstempling af C4 Cactus. Interessen for bilen er meget stor. Mange forstår umiddelbart, at der er tale om en ny måde at tænke bil på. For dem som tøver, kan titlen meget vel være det argument, som får dem til at beslutte sig for bilen.
Motor-Magasinet: Hvordan vurderer I som importører, at den enkelte forhandler kan øge sit salg takket være titlen?
Ellen Nørregaard: Titlen og journalisternes argumenter for C4 Cactus bekræfter jo mange af de budskaber, forhandleren allerede har givet om bilen. Kåringen er en fin anledning til at forklare dem yderligere over for kunderne.
Motor-Magasinet: Til marts kåres Den Internationale Årets Bil tager I en "dobbelt op"?
Ellen Nørregaard: C4 Cactus har fået en flot modtagelse i rigtig mange lande, men der er stor forskel på markederne i de enkelte lande og derfor stadig et godt stykke vej til offentliggørelsen af den europæiske vinder i starten af marts 2015. Vi håber naturligvis at komme med på podiet og gerne på øverste trin, men for vore danske kunder er den danske titel endnu vigtigere.