Bilejere på Autobutler søger ikke kun lav pris
En undersøgelse blandt bilejere fra værkstedsportal viser, at pris kun er et af flere parametre når vi vælger autoværksted. Når bilen skal på værksted, er det mindst lige så vigtigt at man har tillid til værkstedet, og at det er så enkelt som muligt at få et godt værkstedstilbud.
Autobutler.dk lancerer netop nu en stor tv-kampagne på TV2 at fortælle budskabet om, at man via internet nemt kan få tre gode tilbud på en bilreparation eller service.
- Vi tilbyder tre hurtige bud på en værkstedsopgave og giver samtidig bilejerne mulighed for at vælge deres foretrukne værksteder ud fra blandt andet kundebedømmelser. Vi kan simpelthen se, at bilejerne i højere grad kigger på andre kunders anmeldelser frem for pris. Og vores tal viser, at kunderne aktivt vælger bestemte værksteder, før opgaven sendes i udbud og inden de overhovedet kender prisen, fortæller Autobutlers adm. direktør Christian Legêne, som med tv-kampagnen forventer at de tilknyttede værksteder vil opleve øget tilgang af bilejere i september.
Har vænnet sig til nettet
De færreste vil i dag bestille flybilletter eller rejser gennem et personligt besøg på et rejsebureau. Den slags foregår i dag via nettet. Autobutler forventer at den samme udvikling vil ske i bil- og autoværkstedsbranchen.
- Autobutler forsøger at servicere det behov, som flere og flere danskere giver udtryk for. Er man vant til at alting foregår på nettet, når det passer ens egen tidsplan, så er det et naturligt ønske, at vi også vil kunne bestille tid og ordne aftaler om vores værkstedsbesøg fra computeren hjemme i dagligstuen, forklarer Christian Legêne. Han ser det som en stor fordel for Autobutlers tilknyttede værksteder, at de i høj grad bliver bedømt af deres kunder og at bilejerne kan vælge foretrukne værksteder.
- Vi er vant til at læse andres anmeldelser af steder eller online-butikker, hvor vi køber serviceydelser. Det er derfor positivt at se, hvordan andre kunders bedømmelser er med til at afmystificere autoværkstederne. De åbne kundeanmeldelser er med til give øget tillid til hele branchen, mener han.
Mere præcise forespørgsler
Ud over at gå massivt på tv for at tiltrække bilejerne, har autobuler.dk også lanceret et helt nyt website, der skal gøre det endnu hurtigere for bilejerne at finde det rigtige værksted. Bilejere, der beder om tilbud fra et værksted, får i dag deres opgave screenet af Autobutlers team, inden opgaven sendes videre til værkstederne. På baggrund af data fra mere end 140.000 kunder vil det nye website guide kunderne til at oprette mere præcise forespørgsler.
- Vi kan se, at bilejere i dag har svært ved for eksempel at forklare en undervognsbehandling korrekt. Hidtil har vi skullet kontakte den enkelte bilejere for at definere behovet, inden det blev sendt i udbud hos værkstederne. Med det nye flow vil vi sikre os flere informationer fra bilejeren, så opgaven er så præcis, at der kan gives det rigtige tilbud på opgaven. For at understøtte dette har vi øget screeningen af alle opgaver, og samtidig gjort det muligt for bilejeren selv at klikke sig frem i opgavebeskrivelsen. Alt sammen noget som støtter vores budskab om at gøre det enkelt for bilejerne at få et godt værkstedstilbud, forklarer Christian Legêne.