23948sdkhjf

Ny rille fra store pladeselskaber

HVIS MAN KAN KALDE en karrosserispecialist for et pladeselskab, så kan man også med rette sige, at der lyder nye toner fra den kant. Fra at have været de udskældte store stygge ulve kan disse større specialister i pladearbejde vise sig at være gode samarbejdspartnere for mindre værksteder, der ikke selv magter komplicerede bilreparationer med nutidens strenge krav til udførelsen og kvaliteten fra forsikringsselskaber, bilproducenter i forhold til garanti – og ikke mindst bilkunderne, der gerne vil kunne overleve et muligt nyt sammenstød i en korrekt repareret bil.

VI HAR BESØGT EN midtjysk karrosseri-specialist, der i denne udgaves specialsektion af fagbladet, Karrosseri & Autolak, fortæller, at omegnens mindre værksteder nu – et år efter værkstedets start – er begyndt at se specialisten som en samarbejdspartner i stedet for en konkurrent. Især fordi der ikke udføres service på det rendyrkede b2b-specialværksted. Det er gode toner i en tid, hvor især autobranchens brancheforeninger bærer ved til bålet under stemningen mod disse store såkaldte fordelsværksteder, der også fungerer som henvisningsværksteder for forsikringsselskaberne.

DET KUNNE JO VÆRE, at de store karrosseri-specialister ikke kun snupper arbejdet for næsen af de mindre værksteder, men at der rent faktisk kan være tale om et velfungerende samarbejde i erkendelse af, at man som mindre værksted måske ikke skal bruge sin tid på at klø sig i nakken over komplicerede skader. Lade dem fare – i stedet for at forsøge sig udi heksekunster, som man kunne klare sig med engang. Den tid er forbi. Nutidens karrosseri-arbejde er ofte for svært og besværligt.

SÅ STEM GERNE I den nye rille fra disse autobranchens pladeselskaber og se mulighederne for ændrede samarbejdsformer. Det kunne jo være, at der var god grund til at nynne med på de nye toner i denne del af autobranchen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078