Ny rille fra store pladeselskaber
VI HAR BESØGT EN midtjysk karrosseri-specialist, der i denne udgaves specialsektion af fagbladet, Karrosseri & Autolak, fortæller, at omegnens mindre værksteder nu et år efter værkstedets start er begyndt at se specialisten som en samarbejdspartner i stedet for en konkurrent. Især fordi der ikke udføres service på det rendyrkede b2b-specialværksted. Det er gode toner i en tid, hvor især autobranchens brancheforeninger bærer ved til bålet under stemningen mod disse store såkaldte fordelsværksteder, der også fungerer som henvisningsværksteder for forsikringsselskaberne.
DET KUNNE JO VÆRE, at de store karrosseri-specialister ikke kun snupper arbejdet for næsen af de mindre værksteder, men at der rent faktisk kan være tale om et velfungerende samarbejde i erkendelse af, at man som mindre værksted måske ikke skal bruge sin tid på at klø sig i nakken over komplicerede skader. Lade dem fare i stedet for at forsøge sig udi heksekunster, som man kunne klare sig med engang. Den tid er forbi. Nutidens karrosseri-arbejde er ofte for svært og besværligt.
SÅ STEM GERNE I den nye rille fra disse autobranchens pladeselskaber og se mulighederne for ændrede samarbejdsformer. Det kunne jo være, at der var god grund til at nynne med på de nye toner i denne del af autobranchen.