23948sdkhjf

Poloen der tror den er en Golf

VW Polo 2014 har præcis de samme dyder som dens storebror, og bag rattet i en Polo 1,2 med 110 hestekræfter er køreoplevelsen som i netop en VW Golf.
Med den aktuelle Golf Mk VII lancerede Volkswagen sit nye rat. Elegant treegret læderrat med forholdsvis lille airbag og flad bund. Rattet, der om kort tid dukker op i den kommende Passat – og rattet, der sidder i den nye Polo-generation, der landede her i Danmark i sommer.

Og netop rattet er med til at skabe en stemning af Golf i den nye Polo. En oplevelse, der understreges af instrumenteringen og designstilen i kabinen. Yderligere pointeret af instrumentbordets midte med blandt andet 5" farve touchskærm med aux-in, sd-kortlæser, Bluetooth og kørecomputer.

Volkswagen har gjort sig umage med at få Polo til at virke så stor og luksuriøs som muligt, og for VW er det selvfølgeligt at sigte efter modellen et nummer større.

Oplevelsen Golf fortsætter, når man kører Polo ’14. Meget få lyde, ja, stort set ingen, og komfortabel affjedring. Det er luksus-cruising dette her. Netop cruising i den afslappede stil kræver sin specielle opsætning af affjedringen, der principielt er stik modsat sporty køreegenskaber. Netop derfor savner Polo ’14, præcis som den gennemsnitlige Golf, oplevelsen af skarp styring.

Det er tankevækkende, at man i dag kan køre lige så luksuriøst i en Polo som i en Golf. Det ser man dog også på priserne. Bilen i denne artikel er altså benzineren Polo 1,2 TSI Highline med 110 hestekræfter, der koster 219.000 kroner, dertil kommer så den såkaldte DK-pakke til 9000 kroner, så prisen for bilen her er altså 228.000 kroner. Så også her ligner den nye Polo i overraskende grad en Golf.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1