23948sdkhjf

Hjemmeside vil presse forhandlere på prisen

Hjemmesiden carsmart.dk forhandler rabatter på biler. Autobranchen Danmark tvivler på konceptet.
To iværksætter, Søren Frørup og Mikael Conley, har lavet en hjemmeside, hvor de vil hjælpe kommende bilkøbere til at få rabat på deres nye bil. Kunderne opretter deres ønsker på Carsmarts hjemmeside, der så videreformidler udbuddet til forhandlere i hele landet. Så er det op til dem at kæmpe om den bedste pris til kunden.

- Det er nærmest en omvendt auktion, hvor forhandlerne kan byde hinanden ned. Det er helt gratis for kunden, der kan oprette specifikke ønsker. Altså både i forhold til model, ekstraudstyr, farve, og så videre, fortæller Søren Frørup.

- Kunderne slipper for selv at skulle handle om prisen og kan opnå nogle store rabatter, de ellers ikke ville kunne have handlet hjem. Forhandlerne får mulighed for at byde ind på kunder, de ellers ikke ville have ramt, forklarer kompagnonen Mikael Conley.

De to iværksættere tager personligt hånd om hver enkelt handel. De matcher kundernes ønsker med de forhandlere, som de samarbejder med. Kunden kan så selv vælge det tilbud, der er mest attraktivt. Hvis handlen går igennem, er det forhandleren, der betaleret gebyr til Carsmart. Det er altså gratis for kunden, uanset om der handles eller ej.

Tvivler på ideen

Hos Autobranchen Danmark tvivler adm. direktør Jens Brendstrup på ideen.

- Vi har set lignende tjenester komme og gå. Sagen er, at konkurrencen bilforhandlerne imellem i forvejen er så benhård, at jeg tvivler på, at Carsmart vil kunne forhandle sig frem til nævneværdige rabatter. Og hvis en forhandler endelig vil give rabat – enten som afslag i prisen eller som ekstraudstyr – er jeg overbevist om, at vedkommende hellere vil give den til kunden frem for til Carsmart, som jo blot er et fordyrende mellemled, siger Jens Brendstrup.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.091