Eurogarant indgår aftale om FDM kvalitetskontrol
Værksteder i den krævende europæiske kvalitetsstandard skal yde optimalt og får også et nyt fælles forum for vidensdeling.
Eurogarant standarden blev lanceret i begyndelsen af 2012 på karrosseriområdet, og standarden skal sikre høj kvalitet ved skadesopretning og lakering. For fortsat at have fokus på den høje kvalitet har Eurogarant Danmark indgået aftale om, at Eurogarant værkstederne fremover bliver underlagt FDM kvalitetskontrol.
Fokus i standarden er anvendelse af fabriksvejledninger i reparationsarbejdet på køretøjer, et omfattende krav til udstyr og værktøj, kontrol af udstyr, løbende kontrol af opretninger og kunderelaterede forhold, herunder lånebiler og bygningsforhold, løbende efteruddannelse og tre års garanti.
Målsætningen i Eurogarant standarden er, at slutproduktet den reparerede bil er i samme stand som før skaden, samt at kunden har fået en god oplevelse på et Eurogarant værksted.
Snart Eurogarant Lak
I nær fremtid lanceres Eurogarant Lak, som vil blive tilbudt lakeringsvirksomheder. Der bliver, lige som på karrosseriområdet, sat fokus på høj kvalitet, korrekt opbygning af laklag i henhold til fabrikskrav, samt kontrol af tekniske og visuelle forhold.
- Vi glæder os til at arbejde endnu mere fokuseret på kvaliteten og arbejder videre på at udvide Eurogarant i Danmark, siger Thomas Krebs fra Eurogarant Danmark/SKAD.
Eurogarant Forum
For at skabe et forbedret samarbejde værkstederne imellem er der dannet et Eurogarant forum. Her mødes værkstederne løbende for at drøfte forbedringer, tekniske udfordringer samt arbejdsmetoder for at højne effektiviteten.
- Teknologien står ikke stille, og det kræver hurtig og effektiv vidensdeling, som kan opnås via disse forummøder. Dermed tilføres Eurogarant værkstederne merværdi og værktøjer til det daglige arbejde, siger Thomas Krebs.