23948sdkhjf

Giv værkstedet et serviceeftersyn

Lad værkstedet få et økonomisk serviceeftersyn og tjen flere penge og få gladere kunder. Sådan lyder det fra Allan Bøgen og det nystartede konsulentfirma L2U.dk, som hjælper værksteder på vej med et helt nyt koncept.
Tjener værkstedet for lidt? Er der ikke styr på processerne? Er kundetilfredsheden ikke høj nok?

Så kan et totaleftersyn af værkstedets arbejdsgange være lige det, der er brug for.

Sådan lyder det fra konsulentfirmaet L2U.dk med ejer Allan Bøgen i front. Han har udviklet et helt nyt koncept til at gennemgå værksteders arbejdsgange.

- I autobranchen er vi rigtig gode til at gøre, som vi plejer. Vi skal som branche blive bedre til at gå vores vaner efter i sømmene, så vi kun gør de ting, som skaber værdi enten for os selv eller for kunden. På den måde tjener vi mere og bliver bedre til at holde på kunderne, siger Allan Bøgen, der har 30 års erfaring fra autobranchen, herunder 17 år hos Autohuset Vestergaard A/S og de seneste fire år hos Bayern AutoGroup A/S i Odense.

- I andre brancher har man i årevis fokuseret på effektivisering af arbejdsgange. Der halter vi i autobranchen en smule bagefter, men der er altså både indtjening og gladere kunder at hente, hvis man bruger lidt krudt på at give sine arbejdsgange et serviceeftersyn, siger han.

Rabat med Bilbranchen

Allan Bøgens koncept har allerede vakt genklang i branchen, og L2U.dk har derfor indgået en medlemsaftale med Bilbranchen under Dansk Industri, hvis medlemmer kan få rabat på et serviceeftersyn hos L2U.dk.

Med et serviceeftersyn fra L2U.dk bliver alle værkstedets arbejdsgange gennemgået minutiøst: Fra kunden har den første kontakt, til faktura er udarbejdet. For eksempel analyserer Allan 50 arbejdskort. Det sker dels for at sikre, at disse danner det korrekte grundlag for faktureringsprocessen og dels for at luge ud i de arbejdsgange, som ikke har nogen værdi.

Herefter udarbejder Allan en ledelsesrapport med forslag til forbedringer ud fra det store 150 punkter idékatalog, som han har udarbejdet og benyttet igennem sit lange arbejdsliv i autobranchen.

L2U.dk arbejder desuden sammen med green-care.dk og Bureau Veritas, om at udføre ISO14001 certificering. Det skyldes, at ISO14001 mange steder er et krav fra importør eller fabrikant, men også fordi det ofte fører til store besparelser på energi- og affaldsområdet.

Prisen for et serviceeftersyn er for Bilbranchens medlemmer 28.995 kroner eksklusive moms. Prisen er alt inklusive, med afsæt i syv arbejdsdage, inkl. forberedelse og kørsel.

Allan Bøgen oplyser, at navnet L2U står for Lean to You, Lean er betegnelsen for en forretningsfilosofi oprindeligt skabt af Toyota, og som tager udgangspunkt i produktionsopgaver, der løses i faste og mekaniske processer.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094