23948sdkhjf

Biltorvet giver bonus og undervisning

Bilannoncering er blevet en kompliceret affære, så bilforhandlernes egen bilportal sætter nu ind på at opkvalificere forhandlerne.
Forhandlernes egen bilportal har netop sendt godt 20 procent af sidste år omsætning tilbage til de godt 400 aktionærer, nemlig bilforhandlerne. Og trods benhård konkurrence på markedet for bilannoncer ser direktøren for Biltorvet A/S, Claus Walsted Nyboe, med fortrøstning på det nye år.

- De sidste 3-4 måneder har vi drevet vores forretning med et positivt cashflow, og vi forventer, at 2014 ender med et lille overskud, siger Claus Walsted Nyboe.

Det nye Biltorvet kom for alvor i drift ved indgangen til 2013 efter en omfattende aktietegning i branchen. I dag er der solgt aktier for 14 millioner kroner ud af prospektets 18 millioner - eller godt 75 procent.

- Så der står hele tiden er dør åben for nye aktionærer, påpeger direktøren.

Den 21. maj holder Biltorvet sin anden ordinære generalforsamling.

Allerede i november 2012 blev lokalerne på Kirkevej i Taastrup for trange for Auto-IT, og dengang ti mand rykkede til de nye faciliteter på Skagensgade i Taastrup. Her er der i dag hele 22 medarbejdere samt fire konsulenter i Jylland og otte mand i Pakistan.

Om ganske kort tid rykker flere brancheforeninger, anført af Autobranchens Danmark, samme vej - fra Kirkevej til Skagensgade.

- Men det har vi intet med at gøre med. Selv om Autobranchen Danmark fortsat ejer Auto-IT, er selskabet Biltorvet A/S bredt branche-funderet, fastslår Claus Walsted Nyboe.

Intelligent visning

I 2013 gav Biltorvet den gas med hensyn til markedsføring, hvilket førte til en tredobling af trafikken, oplyser direktøren. Lige nu står re-markeing højt på agendaen. Det handler om at dele information op samlet på nettet om kunder og om cookie-data.

- Inden for intelligent visning af bilannoncer skiller vi os ud. Vi er dygtige til at få forhandlerne positioneret, ligesom vi skal væk fra kun at bruge bilannoncer til pris-sammenligning, mener Claus Walsted Nyboe.

- Samtidig skal vi være med til at opkvalificere forhandlerne. Der er alene det sidste halvandet år sket en enorm udvikling inden for punkter som adwords og hjemmeside-optimering. Det skal forhandlerne være med på, så vi vil også lave undervisning inden for analyse af besøg på en hjemmeside, forklarer han.

Biltorvet brugte omkring ti millioner kroner på markedsføring sidste år, og i år har man sat et "pænt, stort millionbeløb" af.

- Men vi følger hele tiden udviklingen. Især ser vi på, hvordan vi kan gøre tingene smartere samt udnytte vores tætte forhold til bilforhandlerne, siger Claus Walsted Nyboe.

Biltorvet.dk er nu massivt til stede på en bred vifte af Danmarks største websites med reklamer, som er skræddersyet til hver enkelt bruger.

- I reklamerne præsenteres brugeren for et lille udvalg af biler til salg på Biltorvet.dk fra bilforhandlere. De biler, der vises, er valgt ud fra Biltorvets indgående viden om, hvad der er mest interessant for lige netop den pågældende bruger. Målet med reklamerne er først og fremmest at skabe endnu mere interesse om forhandlernes bilannoncer på Biltorvet.dk. Og ved at vise relevante annoncer for brugerne udvalgt på intelligent vis, hjælper vi brugerne med at finde den helt rigtige bil, forklarer Claus Walsted Nyboe.

Vi skal imidlertid være bedre til at holde på brugerne på nettet, ligesom vi skal kunne tiltrække nye, tilføjer han.

AutoDesktop

Biltorvet A/S driver internetportalen Biltorvet.dk, der nu igennem lang tid har været Danmarks største marked for brugte biler. Derudover udvikler og leverer selskabet softwarepakken AutoDesktop, der er nyudviklet system til salgsstyring og CRM i bilforretninger. AutoDesktop-programmet leveres i tæt samarbejde med markedets førende leverandører af økonomisystemer til bilforretninger, det vil sige ADP og Datamann.

AutoDesktop bruges i dag i omkring 500 virksomheder, heraf 400 på fuldt blus.

Biltorvet A/S har på dette område samarbejde med en række bilimportører, og Biltorvet A/S er netop nu ved at udrulle nye aftaler med både Peugeot, Opel og Toyota.

- Vores ambition er at være branchens foretrukne it-redskab. Vi driver to ting, men vi skal på ingen måde udkonkurrere alt eller skabe et nyt monopol, siger Claus Walsted Nyboe.

- Med vores nye setup skabte vi røre i andedammen og fragmenterede markedet fra 1. januar 2013. Vores formål er blandt andet at sørge for konkurrence på markedet, så omkostningerne holdes i ave for bilforhandlerne, bemærker han.

Biltorvet A/S laver også hjemmesider for bilforhandlere, pt er man oppe på cirka 100, og her indfører man netop nu et nyt opgraderet standard-koncept.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08