23948sdkhjf

Ford fører sig frem

Forbrugerne skal opleve Ford forhandlernes udstillinger på en mere spændende måde i fremtiden – og ændringerne for at opnå det vil være dramatiske, siger Fords præsident i Europa, Stephen Odell.
GENEVE: - Forbrugerne skal opleve en Ford-forretning på en helt ny måde fremover – både, når de køber en ny bil, og mens de ejer den. Ford Store kalder vi den nye linje, der skal sikre kunderne en helt ny opfattelse af eftermarkedet hos Ford.

Det lovede øverst chef for Ford i Europa, Stephen Odell, i forbindelse med åbningen af Genève Motorshow for nylig.

"Vi ser nu det fulde potentiale på vores "One Ford Plan" her i Europa – og det bliver endnu mere spændende fremover. 2014 bliver det år, hvor vi vil lancere flest nyheder på verdensplan, sagde Stephen Odell.

Der komme 25 nye bilmodeller fra Ford i Europa frem til 2017. Det lovede Fords præsident i Europa allerede i 2012 – og siden er det blevet til 11 nyheder. I år alene vil der komme ti nye Ford-biler på markedet i Europa.

Det gælder både personbiler og varebiler – Ford er meget aggressiv i øjeblikket i sin markedsføring, og det er egentlig imponerende, når man ved, hvor stor krise, man har været i, og som har betydet lukninger af fabrikker i Europa – således Mondeo-fabrikken i Belgien og Transit-fabrikken i England.

I USA valgte Ford at håndtere finanskrisen selv – uden at låne penge af Obama-administrationen, som andre producenter gjorde det. Nu er Ford ifølge Stephen Odell på vej fremad – gearet til den kommende udvikling.

Ny overbygning til Kuga

- Nu er der f.eks. solgt 50 pct. flere Focus i Kina – med 400.000 biler i alt – og der er aldrig solgt så mange Kuga. I fjor nåede vi over 100.000 enheder for første gang. Senere følger den helt nye SUV Edge, lige nu som prototype - som en overbygning til Kuga, og i december følger så vores nye Mustang for Europa, fortalte Stephen Odell.

Genève var netop stedet, hvor Ford for første gang viste den nye udgave af Focus – verdens mest solgte bilmodel i verden i 2012 og 2013. Som Fiesta har Focus nu fået, hvad folk kalder Aston Martin-look. Focus skal sælges i 140 lande efter Fords "One Ford" strategi.

- Vi har taget 1.000 patenter om året bare i Europa. Så teknologisk flytter vi os også hurtigt. Vi har netop lanceret anden generation af vores stemmestyrede SYNC-system med otte tommer farveskærm og 18 nye måder at hjælpe køreren på som "Parc Assist." Man skal også bare sige højt, at man er sulten – så kommer der forslag til restauranter i nærheden, sagde Odell.

Flere biler med EcoBoost

På motorsiden har succes’en været overbevisende med benzin-motorserien EcoBoost, der er blevet valgt til "Engine of the Year" to gange.

- EcoBoost fås i dag til 80 pct, af vores bilmodeller – og ved 2015 har vi tredoblet produktionen af biler i Europa med EcBoost teknologi, sagde Stephen Odell.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128