23948sdkhjf

Alfas mini-Ferrari smider toppen

Alfa Romeos sportsvogn med koden 4C kunne roligt skifte navn til mini-Ferrari slet og ret – for kulfiber, centermotor og baghjulstræk er "pure Ferrari". Nu kommer 4C som topløs og udstråler yderligere Ferrari.
Hvorfor er det lige, at Alfa Romeos sportsvogn 4C gik lige i hjertet på bilelskere? Først og fremmest på grund af dens elegante design, dernæst fordi den er en Alfa Romeo slet og ret – og når man får sat sig lidt mere ind i dens data: Fordi dens chassis er af kulfiber. På den måde melder 4C sig i en eksklusiv klub af millionbiler som Porsche Carrera GT, McLaren MP4-12C og diverse Koenigsegg – samt egentlige racerbiler i Le Mans-ligaen. Da Ferrari 458i har aluminium-chassis er Alfaen faktisk foran Ferrari lige her.

Men ellers er 4C’s udstråling som en mini-Ferrari. Bragende designet, kort og bred og altså med centermotoren på tværs samt en affjedring, der er mere racerhård end hverdags-venlig.

Med den seneste udgave af Alfa Romeo, den åbne 4C Spider, er der endnu mere Ferrari over Alfaen. Nyhedens tag er i øvrigt af typen knap-af/knap-på, så det let og hurtigt kan afmonteres, så man får fuld glæde af solen og ikke mindst af musikken fra den ret så pumpede turbomotor.

Produktionen starter sidst på året – der er endnu intet om danske priser, oplyser Alfa Romeo-Danmarks pressechef, Steffen Holm.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063