23948sdkhjf

Biludlejere skal agere reklamebureau

Avis vil sælge reklameplads på deres elbiler.
UDLEJNING I foråret 2014 lavede Avis en stor ordre på 400 Nissan Leaf, og nu har de med deres anden ordre på 450 elbiler i sinde at bevæge sig ind på et nyt marked. For biludlejningsselskabet vil nemlig pakke elbilerne ind i reklamer for så at kunne give bilisterne en yderst favorabel pris på 1500 kroner om måneden.

Årsagen er simpel, forklarer direktør Kasper Gjedsted.

- Vi har haft virksomheder, der har efterspurgt muligheden for at reklamere på grønne transportmidler. Det giver vi mulighed for, ligesom virksomhederne får en billig reklameplads, og kunderne kan få en elbil til en meget lav pris, forklarer han.

Virksomhederne betaler 2000 kroner om måneden for at reklamere på de grønnere biler, hvilket ifølge Avis er en fjerdedel af den normale pris på trafikreklamer. Salget af reklamerne står udlejningsselskabet selv for, men de har også godt samarbejde med virksomheder, der kan hjælpe med den side, fortæller direktøren.

Første er på konceptet

Den første række elbiler, som Avis indkøbte for et år siden, blev lanceret til en pris på 3500 kroner om måneden ved hjælp af støtte fra Energistyrelsen på knap syv millioner kroner. Styrelsen har også ydet bistand, omend den er lidt mindre end første gang, til de 450 nye elbiler, der udover Leaf tæller modellerne NV200 og Evalia.

Bilerne udlejes kun til 1500 kroner, når de har fået bilen pakket ind i reklamefolie, og det er forventningen, at 200 biler vil have været igennem indpakningsværkstedet til sommer. Det arbejde udføres af en ekstern aktør, hvor Avis har fået en god pris.

- Som virksomhed kan man vælge at lade os stå for udlejningen, så sørger vi for, at bilerne kommer til at køre i de ønskede områder. Alternativt kan virksomheden også vælge at benytte bilerne internt i virksomheden eksempelvis som et alternativ til taxaer, som mange virksomheder bruger store summer på hver måned. Der er også mulighed for at tilbyde bilerne til kunder. Det er jo rullende reklamesøjler for virksomheden, siger Kasper Gjedsted.

Der er allerede et par virksomheder, der har tilknyttet sig projektet, herunder energiselskabet E.On.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172