23948sdkhjf

Nyt detailkoncept skal revitalisere 38 dækcentre

Euromaster vil vise kunderne, at kæden kan meget mere end blot at skifte dæk. Massiv efteruddannelse af personalet og en indretningsmæssig overhaling af centrene skal gøre opmærksom på det fulde sortiment.
DÆKSALG Hidtil har mange af Euromasters kunder kun besøgt kædens servicecentre, når årstiden dikterer et dækskift. At centrene også udfører en bred vifte af autoservice, har de færreste kendskab til. Det skal et helt nyt butikskoncept nu lave om på.

Kundelokalerne i samtlige 38 danske afdelinger får derfor en opgradering med nyt, ensrettet design og inventar samt et stort sortiment af bilplejeprodukter. Alt sammen for bedre at byde kunderne velkommen og informere om de ydelser og produkter, Euromaster tilbyder.

– Vi vil gerne gøre opmærksom på, at kundens bil er i trygge hænder hos os, og at vi hurtigt kan tjekke batteriet eller skifte de slidte bremser, når vi alligevel har bilen på liften for at skifte dæk. Vi oplever ofte kunder, der simpelthen ikke aner, hvad vi kan. Vi har blandt andet indført de nye kunderum, så vi bogstaveligt talt kommer i øjenhøjde med kunden og kan få en god snak om de bedste løsninger, mens han venter, siger Heidi Nielsen, retail manager i Euromaster.

Heidi Nielsen understreger, at kundelokalerne kommer til at fremstå lyse og imødekommende.

Medarbejdere klædes godt på

Forvandlingen af Euromasters centre skal ses som et led i en større relancering af virksomheden, der tager udgangspunkt i et øget fokus på kunderne og deres behov. Derfor skal alle ansatte gennemgå et efteruddannelsesforløb i kundekontakt, som skal gøre medarbejderne endnu mere imødekommende og servicemindede. Det er Heidi Nielsen, der står for undervisningen af de ansatte.

– Medarbejderne skal klædes ordentligt på til det nye koncept, og derfor underviser vi i en hel uge i hvert center. Jeg glæder mig til, at vi skal ud og arbejde med dem og prøve de mange nye tiltag af, siger hun.

For at sikre, at alle kunder får glæde af Euromasters bestræbelser, tilbyder mekanikerne i den kommende tid et gratis Mini Master Tjek på samtlige privatbiler, der kommer ind i centrene. Efter en 12-punkts tjekliste efterser personalet blandt andet bremser, støddæmpere og aircondition.

– Det er ikke nogen hemmelighed, at vi gerne vil vise, hvad vi kan. Derfor bruger vi ti minutter på at kontrollere de vigtigste punkter på privatbiler. ”Ti minutter for sikkerheden” kalder vi det. På den måde kan vi hurtigt finde fejl og mangler og hjælpe kunden til højere trafiksikkerhed med det samme, fortæller Heidi Nielsen.

Euromaster-centrene i Kolding og Esbjerg står nu helt klar med det nye koncept, og i løbet af 2015 vil de øvrige 36 centre få samme skud frisk energi.

Euromaster er europæisk markedsleder inden for dæk og dækserviceløsninger. I Danmark har kæden 38 dæk- og autoservicecentre og cirka 220 ansatte.

Mere på www.euromaster.dk
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094