23948sdkhjf

Fuld fart på VW online

Danskere er vilde med at booke prøveture med tommelfingeren.
DIGITALT Ved at satse digitalt i sine 14 forretninger, har landets største forhandler af Volkswagen, Semler Retail, de seneste fire år formået at øge sit online besøgstal med 69 pct., og mobilbrugerne foretager i dag hele 940 prpcent flere interaktioner på forhandlernes hjemmesider. Det betyder i dag, at Volkswagen har indtaget en digital førerposition, som både skaber øget loyalitet og øger omsætning af services og ekstraydelser.

940 pct. Så meget er mobilbrugernes bookinger af prøveture, serviceeftersyn eller andre ydelser steget i perioden 2011 – 2014 på Semler Retails danske Volkswagen forhandlerhjemmesider. Hos Semler Retail, som forhandler Volkswagen i 14 danske forretninger, tager man åbent imod den digitale udvikling, selv om det ændrer kundernes købsadfærd.

- Der kommer færre kunder i de fysiske butikker, men trafikken på vores forhandlerhjemmesider stiger samtidig markant. Vi ser det som en spændende mulighed for at differentiere os på en stærk online tilstedeværelse, og den digitale strategi knytter kunderne tættere til os, selv om vi ser dem sjældnere i butikkerne. Koderordet er bekvemmelighed, for det skal være nemt at interagere med os, uanset hvor man befinder sig, siger Lars Simper, adm. direktør i Semler Retail.

Ifølge Lars Simper er det nødvendig at have modet til at satse på det digitale og at gøre det så nemt som muligt for brugerne at interagere online.

- Hvor hjemmesiderne tidligere blev besøgt for at søge inspiration og teknisk information, så anvender kunderne dem i dag til for eksempel at beregne en attraktiv pris på finansiering, booke værkstedsbesøg og lignende. Den udvikling skal vi selvfølgelig være i forkøbet, så vi fortsætter med at udvikle nye online services og bygge vores sider op omkring call to actions, siger Lars Simper.

Vejen til loyale kunder

For Semler Retail er det vigtigt ikke at hvile på laurbærrene, men at fastholde det ambitiøse fokus på online-udviklingen og give kunderne en god oplevelse digitalt såvel som i det fysiske univers.

- I dag starter kunderejsen på mobilen og fortsætter her til man er langt henne i købsprocessen eller bookingen af services. Det er samme udvikling, man ser i banksektoren, hvor den digitale tilstedeværelse og kvaliteten af selvbetjeningsmulighederne er blevet et afgørende parameter. Derfor ønsker vi også fremadrettet at være nummer et online, siger Lars Simper.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.194