23948sdkhjf

Ny chef for Fiat

Antonio Stanisci har afløst Alessio Castelli i Skandinavien.
BILIMPORT Antonio Stanisci er netop tiltrådt som adm. direktør for mærkerne Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Abarth og Mopar i Danmark, Sverige, Finland og fra 1. januar 2016 også i Norge. Fiat Chrysler Automobiles har således fået ny chef i Skandinavien.

Den 45-årige italiener, Antonio Stanisci, kommer med stor erfaring fra FCA-organisationen. Her har han i en ti-årig periode arbejdet for Chrysler i Italien som blandt andet salgsdirektør. Efter fusionen af Fiat og Chrysler har han beklædt stillinger som direktør for Jeep i Italien, Fiat Punto marketingdirektør for EMEA-regionen og senest en stilling i fleet/business-sektionen i samme region.

- Jeg ser en stor og spændende opgave i Skandinavien foran mig både på det private og professionelle marked. Blandt mange opgaver skal vi, fra starten af det nye år, integrere Norge som et selskab i FCA Scandinavia og sikre, at der er fortsat er plads til forskellige kulturer i Skandinavien. Samtidig vil vi fokusere yderligere på at sikre en god kundeservice og drage bedst mulig nytte af de synergier, der findes, når vi arbejder sammen på tværs af landene, siger Antonio Stanisci.

Den hidtidige chef for FCA i Skandinavien, Alessio Castelli, er udnævnt til adm. direktør for FCA Group i Belgien.

Nyheder skal skabe vækst

FCA Group lancerer i den kommende periode en række nye modeller, som skal være med til at skabe en profitabel vækst. Fiat lancerer både en ny model i C-segmentet samt en Spider-model. Alfa Romeo står klar til at blive genfødt med Alfa Romeo Giulia, mens en række nye og spændende modeller venter i kulissen.

Jeep varsler ikke nye tilføjelser til modelprogrammet. I stedet satses der på at indfri det store potentiale i de nuværende modeller, der er oplagte til de skandinaviske markeder med bjerge, sne og ufremkommelige veje, oplyser en pressemeddelelse.

På det professionelle marked vil Fiat Professional styrke sin position i regionen yderligere via et bredt markedstilpasset modelprogram og en stærk tilstedeværelse i camper-markedet. For at opnå ny vækst er man desuden klar til at introducere nye og opdaterede modeller, som omfatter en helt ny pick-up, oplyses det.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093