SELVKØRENDE Hvem har egentlig ansvaret, hvis en bils sikkerhedsudstyr er indstillet forkert – og det tilhørende systemerne fejler? Det spørgsmål rejser Robert Lau, som er teknisk konsulent hos Dansk Autoglas, fordi der ifølge ham er uklarhed på området om, hvad der sker, hvis eksempelvis et forrudeskift resulterer i en såkaldt fejlkalibrering.
-...
Ansvaret for fejlindstillet fartpilot ender bag rattet
Hvis eksempelvis en adaptiv fartpilot er indstillet forkert, slipper både autoværkstedet og synshallerne for ansvaret. Det placeres i stedet hos bilens fører.
Her et indstillingboard som autoværksteder bruger til at nulstille, kalibrere, bilers sikkerhedsudstyr. Eksempelvis efter et rudeskift, skader eller ligenden på biler, der ændrer afgørende på, om en adaptiv fartpilot virker korrekt.
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement