23948sdkhjf

Museum får ny direktør

Efter 30 år i spidsen for Danmarks Tekniske Museum går den den 70 årige Jens Breinegaard på pension og erstattes af Jesper Buris Larsen.
UDSTILLING 1. januar 2016 tiltræder Jesper Buris Larsen stillingen som direktør for Danmarks Tekniske Museum og afløser dermed Jens Breinegaard, der efter 30 år på posten, i en alder af 70 år, har valgt at gå på pension.

- Jeg er glad for, at vi med Jesper Buris Larsen har fundet den rette leder til at fortsætte og sikre den fremtidige udvikling af Danmarks Tekniske Museum. Jesper har en dyb viden om dansk erhvervsliv og erfaring fra en af Danmarks største teknologivirksomheder, siger bestyrelsesformand for Danmarks Tekniske Museum, Jørgen Lindegaard.

Den nye direktør ser frem til at sætte sig i direktørstolen.

- Jeg glæder mig meget til de nye udfordringer og går ydmygt til opgaven, der indebærer et stort ansvar for at videreføre det store arbejde, som direktør Jens Breinegaard har stået i spidsen for. Sammen med museets ansatte har direktør Jens Breinegaard skabt en enestående teknologi-samling og det bliver min opgave i tæt samarbejde med medarbejderne at videreføre arbejdet og dernæst udvikle Danmarks Tekniske Museum som det teknologiske fyrtårn, hvor danskerne henter inspiration og viden om det moderne samfunds teknologiske udvikling, siger Jesper Buris Larsen. Han kommer fra en stilling som Global Kommunikationschef i FLSmidth, hvor han har været ansat siden 2000. Jesper er cand. mag. i historie og statskundskab med speciale i dansk teknologi-historie.

Danmarks ældste bil

Danmarks Tekniske Museum er stiftet af Industriforeningen og Håndværkerforeningen i København i 1911. Museet har som formål at dokumentere og formidle udviklingen i naturvidenskab, teknik og industri i det danske samfund. Musset har huse i Helsingør nord for København.

Bilsamlingen på Danmarks Tekniske Museum er en enestående samling af biler der dækker det meste inden for den danske bilhistorie. Den rummer blandt andet Hammelvognen fra 1887, Kongehusets første automobil - en Landaulet model 1906 fra Delauney-Belleville, en boble-folkevogn fra 1948, en Volvo PV 444 fra 1947, en Alfa Dana racerbil fra 1958 og nogle af de første danske el-biler
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.179