VW dropper slogan
Det er slut med Das Auto som VW’s slogan. Se hvad koncernen fremover vil bruge i sine annoncer.
Ifølge nyhedsbureauet er det som konsekvens af diesel-skandalen, at VW har valgt at droppe det korte slogan, som har været benyttet siden 2007. Ifølge Brandchef Herbert Diess fremstår Das Auto for arrogant og prætentiøst og VW har brug for at fremstå mere ydmyg som følge af dieselgate.
Herbert Diess oplyser, at det nye slogan vil blive rullet ud trinvist i de forskellige lande verden over.
Det blev tidligere på efteråret afsløret, at Volkswagen i sine dieselbiler benyttede sig af et særligt stykke software, der gav pyntede målinger af, hvor meget bilerne forurenede. Mindst 11 millioner biler på verdensplan er berørt af skandalen, som har medført gigantiske erstatningskrav fra kunder, investorer og miljømyndigheder verden over.
Især i USA er koncernen ramt af skandalen, som har medført et fald i salget på næsten 25 procent.
Artiklen er en del af temaet Dieselgate.