23948sdkhjf

eBay styrker dansk ledelse

Med ansættelsen af to nye profiler i ledelses-teamet kridter eBay Motor banen op for en række nye tiltag hos Bilbasen og Bilinfo.
DIREKTIONSGANGEN eBays motordivision, der står bag Bilinfo, Bilbasen og den Blå Avis, opruster på det danske marked. Det sker med ansættelsen af to nye profiler i ledelses-teamet, der vil medføre en række nye tiltag hos Bilbasen og Bilinfo, som skal sikre mere brugervenlige produkter og services.

Profilerne


Andrew Whitehair – General Manager, BilBasen

Andy Whitehair har stået i spidsen for BilBasen de sidste 2 år, hvor han har haft succes med at definere visionen og strategien for BilBasen samt opbygge en solid kunde- og forhandlerplatform. Andy Whitehair er derfor den helt rette mand til at forsætte virksomhedens kurs mod en cementering af brandets status som det vigtigste på markedet. I det nye team flankeres han af nye stærke kræfter, der skal udvide forspringet til konkurrenterne på markedet samt overtage markedsandele.

Dorte Mærsk Maron – Head of Trade Solutions, BilBasen

Dorte Mærsk Maron er hentet ind for at udvikle forhandlerværktøjet Bilinfo. Marons helt store styrke er at linke forretningsbehov med nye muligheder i teknologi og medieformer. Hun kommer derfor til at arbejde med både strategiudvikling og udvikling af Bilinfo, der i dag bruges af mere end 7.500 brugere fordelt på over 1.600 bilforhandlere. Her kan Dorte Mærsk Maron b...mer Solutions, BilBasen.
[/b]
Christian Eilersen kommer til at bidrage med sin indgående viden om udvikling af forbrugerløsninger, der i endnu højere grad skal få forbrugerne til at foretrække BilBasen frem for andre tilbud. Christian Eilersen har nemlig flere års erfaring med netop forbrugerkontakt fra hans tidligere stilling hos TDC, hvor Christian var Head of Online Customer Relations og stod i spidsen for et hold på 17 medarbejde. Han kommer derfor med indgående kendskab til online strategi, kundeservice, online salg (B2C og B2B) og socialmedia.

Tom Due Andersen – Sales Director, BilBasen

Tom Due Andersen har 2 års erfaring (1 år 9 måneder) som Sales Director hos BilBasen og vil i det nye team arbejde videre med salg som leder af 3 salgsledere og en stab på i alt 21 medarbejdere. Hans ansvar bliver at udvikle og implementere salgs- og servicestrategier, med en målsætning om at højne salgsindtægter samtidig med at optimere kundetilfredsheden omkring salg og service.


Med ansættelse af eksperter i digitale forbruger- og virksomhedsløsninger i eBay Motors danske senior-management opruster virksomheden i den fremtidige kamp om at tilbyde de bedste produkter og services til de danske bilkøbere og bilforhandlere, skriver selskabet i en pressemeddelelse. Det eksisterende senior-management team er blevet udbygget med to nye stærke profiler, nemlig Head of Consumer Solution Christian Eilersen og Head of Trade Solutions Dorte Mærsk Maron. De skal sammen med general manager Andrew Whitehair og sales director Tom Due Andersen styre virksomheden sikkert ind i fremtiden. Det omfatter blandt andet en relancering af forhandlersystemet Bilinfo senere på året.

- eBays motordivision i Danmark har fået en mere autonom status fra årsskiftet. Denne status skal vi bruge til i samarbejde med bilbranchen at tilbyde produkter og services, der i langt højere grad end tidligere er udviklet specifikt til den danske bilkøber og den danske bilforhandler. Det er gennem de nye tilbud skræddersyet til det danske marked, at vores vækst vil finde sted, siger general manager Andrew Whitehair.

Teknologi sætter standarden

Sammensætningen af det nye team en del af en ambitiøs målsætning om at vinde nye markedsandele. Skal denne ambition realiseres, skal Bilbasen i fremtiden levere brugeroplevelser til nye generationer af bilkøbere, og tilbyde services, der ikke kun handler om salg af brugte biler.

- Vi lancerede i august et nyt salgsflow på BilBasen, hvor det nu er muligt at sætte en bil til salg på under ét minut. Det er en teknologisk landvinding – ikke kun i Danmark, men i resten af verden. Den type service og muligheder kommer vi til at byde vores brugere i fremtiden, siger Andrew Whitehair, der på udviklingskontoret i Højbjerg ved Aarhus har mere end 40 udviklere ansat.

I forhold til forhandlerværktøjet Bilinfo er ambitionen at udvikle et langt mere integreret salgsflow, så det for den enkelte forhandler bliver meget lettere og mere enkelt at sælge en bil. Skal det lykkes, er det afgørende at få omsat de mange komplekse data, som systemet hviler på, til en brugerflade, der er let og intuitiv. Derudover skal der etableres en række samarbejdsaftaler med en række partnere, så det hele er integreret i ét fælles system. Det nye Bilinfo forventes lanceret i løbet af 2016.

International sparing

Med det nye team på plads er Andrew Whitehair parat til at udvikle BilBasen og Bilinfo med inspiration fra hans lederkollegaer i eBay, og netop den internationale sparing på tværs af eBay ser Andrew Whitehair som en stor styrke for de danske selskaber:

- At have friheden til at hive de mest succesfulde løsninger ind fra vores kollegaer rundt i verden, og samtidig udvikle vores egne løsninger til det danske marked, giver os en konkurrencefordel, der er en klar fordel for vores kunder og samarbejdspartnere, slutter den engelske chef for eBays danske motor aktiviteter.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094