23948sdkhjf

FTZ overtager kundestyringssystemer

FTZ+ og TWM vil fra 1. juni være ejet og drevet af FTZ i stedet for Hella Gutmann.
IT I et tæt samarbejde har Hella Gutmann Solutions (HGS) og FTZ Autodele & Værktøj A/S (FTZ) gennem flere år udviklet det unikke kundestyringssystem kaldet FTZ+.

Dette system sælger HGS nu til FTZ, hvor man allerede er begyndt at tage de først skridt for at sikre, at overgangen bliver problemfri for såvel kunder som medarbejdere. Det er planen, at al udvikling, support og salg pr. 1. juni 2016 skal foregå fra FTZ, og begge parter forsikrer, at de samarbejder, indtil overgangen har fundet problemfrit sted.

FTZ’s vicedirektør med ansvar for salg og marketing, Jens N. Andersen, udtaler:

- De kommende år står FTZ over for at skulle have endnu tættere integration med andre IT-platforme i koncernen. Det er derfor forbundet med en række fordele at trække FTZ+ over i FTZ-regi.

Til Aarhus og Odense

Softwareudvikleren bag FTZ+, Bo Kristensen, vil fortsat stå i spidsen for udviklingen af FTZ+, idet han overgår fra HGS til FTZ. Ligeledes vil Christina Juul Hansen fortsat være ansvarlig for FTZ+ supporten.

Den nye afdeling placeres i første omgang under vicedirektør Jens N. Andersen, hvor såvel udviklings- som supportteamet samles i en enhed med reference til FTZ’s IT-chef Mette Winther. Teamet placeres fysisk hos henholdsvis FTZ i Aarhus og i Odense, så medarbejderne kommer tæt på FTZ’s kunder og hverdag.

Uundværligt element

- Vi er enormt stolte af det produkt, vi nu overdrager til FTZ. Siden 2006, hvor vi fik ideen til markedets første online kundestyring, har produktet udviklet sig fra et nicheprodukt til et uundværligt element i rigtig mange værksteders hverdag. Det kræver meget tid og mange ressourcer at holde det høje niveau og efterkomme de mange kunders ønsker. Med salget til FTZ får vi mulighed for at fokusere endnu mere på udvikling af vores reparationsdataløsninger - både med hensyn til indhold og funktionalitet, udtaler Hella Gutmann Solutions’ direktør med ansvar for softwareudvikling og data, Michael Pedersen.

Lars Bertz Thomsen, Hella Gutmann Solutions’ direktør med ansvar for salg og økonomi, tilføjer:

- HGS Viborg har gennem de seneste år været gennem en forandringsproces, hvor virksomheden har udviklet sig fra alene at udvikle automotive data og reparationsvejledninger samt softwareløsninger til at distribuere automotivt diagnoseudstyr fra gruppens moderselskab i Tyskland. Som en del af den fremadrettede strategiproces hos HGS i Viborg og den fokus, virksomheden i fremtiden skal have, er det besluttet også at sælge vores softwareprodukt Tolerance Workshop Manager (TWM) til FTZ. Med salget til FTZ sikrer vi, at vores kunder fortsat vil have en sikker og kundeorienteret partner, der har stor interesse i at udvikle og forbedre systemet.

Navneskifte

- FTZ+ brugerne vil den 1. juni starte op uden at bemærke nogen ændringer. Brugerne af TWM, der er bygget op omkring samme struktur som FTZ+, vil imidlertid skulle overgå til en løsning håndteret af FTZ. Brugerne vil i hverdagen ikke opleve nævneværdige ændringer, bortset fra at de vil få flere funktionaliteter, idet FTZ+ over en årrække har udviklet sig hurtigere end TWM, siger Jens N. Andersen.

- FTZ+ fylder meget hos en stor del af vores kunder samt internt i FTZ, hvor der er fokus på at levere det set-up, der kræves, for at drive et professionelt værksted i Danmark. Vi ser derfor frem til, at FTZ fremadrettet får endnu større mulighed for at styre udviklingen af systemet, bemærker han.

Det forventes, at der vil ske et navneskifte i forbindelse med, at softwaren overdrages til FTZ.


Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063