AD Danmark etableret
Thansen har oprettet AD Danmark, som er Danmarks første universal distributør inden for autobranchen.
Den 20. april blev aftalen om tiltrædelse i ADI International underskrevet i Belgien.
Der har således været tale om et hurtigt branche-gennembrud via ADI, kendt distributionsnetværk i den internationale autobranche, hvor 23 partnere dækker 35 lande. ADI står for en samlet salgsvolumen på hele 46 milliarder kroner, skabt af cirka 36.000 ansatte. Hertil skal lægges store alliance partnere uden for Europa. Gruppen er nu således tæt på global dækning, oplyser en pressemeddelelse fra Thansen.
På mødet i Belgien deltog ligeledes de nye amerikanske partnere samt samtlige ADI lande - samlet flere hundrede deltagere. Kobles alt dette sammen, udgør den samlede salgsvolumen svimlende 92 milliarder kroner.
15 forhandlinger
AD Danmark nåede i Belgien ligeledes igennem 15 leverandørforhandlinger på én dag i byen Mechelen.
De 15 møder blev afholdt med nogle af autobranchens kendeste leverandører med kvalitetsmærker, som leveres direkte i den internationale bilbranche.
Totrins plan
Den nye danske autodivision, AD Danmark, vil nu forbedre vilkårene for de danske bilister og landets dygtige mekanikere.
- Hertil er lavet en komplet og visionær strategiplan, som foreløbig løber over to gange to år (en såkaldt totrins-plan), oplyser Bent Jensen.
Han signalerer sideløbende, at den forventede organiske vækst gerne kombineres med opkøb i branchen.
Skulle nogen af sig selv ønske en åben dialog herom, er det blot at kontakte ham selv eller strategisk rådgiver, Jens Sørensen.
Koblingen til ADI betyder en komplet adgang til alt det nødvendige for at kunne operere professionelt fra dag 1, siger Jens Sørensen, som over de kommende måneder bebuder løbende nyt fra AD Danmark.
Sidste nyt: Konceptchef fra FTZ
Sidste nyt er i øvrigt ansættelsen af den kendte branchemand, Poul Pedersen, der kommer til fra jobbet som konceptchef hos FTZ.
- Poul Pedersen har et branche knowhow, der rækker langt ud over de fleste af de chefer, han igennem årene har haft. Det nye job vil give ham markante frihedsgrader til at realisere for sig selv og sin nye arbejdsgiver, udtaler Jens Sørensen. Han har selv samarbejdet med Poul Pedersen som en nøgleperson i sin mangeårige rolle som Nordic Forum præsident og FTZ direktør.
- Poul Pedersen vil indgå i topledelsen i det nye AD Danmark, meddeler Bent Jensen.