23948sdkhjf

Nissens blev årets logistikpartner

På TEMOT Internationals årsmøde og event for udvalgte leverandører 2016 blev de bedste leverandørers resultater i 2015 anerkendt. Prisen for ”Logistik 2015” gik til Nissens for derss ambitiøse logistikløsning på det uafhængige eftermarked.
DOBBELT HÆDER Det var en stolt og ydmyg senior vicepresident for Nissens, Klavs T. Pedersen, samt Nissens salgsdirektør, Anja Thomsen, der i Warszawa modtog prisen ”Logistik 2015” som årets logistikpartner i TEMOT. Prisen blev modtaget blot en måned efter, at den danske AC- og motorkølingsproducent modtog prisen som ”Årets Leverandør” hos AD, hvilket gjorde det svært for Klavs T. Pedersen at lægge låg på begejstringen:

- Vi vil gerne rette en stor tak til TEMOT International og alle medlemmerne. Det at få denne pris er en enorm præstation. Med 57 medlemmer i 54 lande over hele verden udgør TEMOT en ekstremt vigtig partner for Nissens. Vi har fordoblet vores omsætning gennem TEMOT fra år til år, og vores engagement i at levere de bedste logistikløsninger til eftermarkedet er en af de vigtigste årsager til dette. Prisen er en enorm anerkendelse af det engagement, som vores organisation udviser, forklarer Klavs T. Pedersen og understreger samtidig vigtigheden af Nissens globale tilstedeværelse:

- Vi har 18 datterselskaber rundt omkring i verdenen, der sammen med vores centrale Supply Chain Division konstant sørger for at holde leverancerne kørende. De tilbyder et ekstraordinært serviceniveau med åbningstider, der ikke kan matches af vores konkurrenter. Vores datterselskaber sørger virkelig for, at varerne klarer den ekstra meter – og går den ekstra meter for kunden.

22 distributionscentre

For at understøtte deres logistikmæssige setup, har Nissens etableret 22 distributionscentre, som gør det muligt at garantere leverancer inden for 24 timer i Europa med en konstant leveringsevne på 96 procent - noget der er afgørende for distributører, grossister og mekanikere.

- Vores erfaring fortæller os, at vore kunder og mekanikere i stigende grad fokuserer på vigtigheden af levering til tiden. Omkostningerne ved at vente på varer er ganske enkelt for høj, og da vi udelukkende fokuserer på eftermarkedet, påvirkes vores leverancer og leveringsevne ikke af OE-efterspørgslen. Så når vi garanterer 24 timers leverancer inden for Europa, kan vores kunder være sikre på, at de får produktet den følgende dag. På nogle markeder kan vi endda levere varen samme dag, som varen er bestilt, forklarer Anja Thomsen.

- Denne form for logistikmæssigt engagement er det, der gør forskellen for markedet. Det betyder, at distributører og grossister kan øge deres salg, eftersom de altid har produktet tilgængeligt med det samme. Vel at mærke uden at skulle øge omkostningerne på grund af øget lagerbeholdning, hvilket er en af de væsentligste årsager til vi belønnes med denne prestigefyldte pris. Prisen anerkender det arbejde, vi gør, og retfærdiggør det, når vi siger, at Nissens ”is delivering the difference”, siger salgsdirektøren.

God logistik findes i detaljen

Nissens mener, at der er mere til logistik end bare at transportere varer fra A til B. Ud over firmaets omfattende logistikmæssige setup har Nissens fastholdt fokus på de mindre, men væsentlige detaljer i deres løsning.

Sammenlagt betyder disse, at Nissens er overbevist om, at de bidrager til en forbedret oplevelse af den virksomhedens samlede logistikmæssige setup. Det gøres ved at fokusere på områder som transport, lager og økonomisk engagement hos kunden.

- Når vi siger ”delivering the difference” hos Nissens, så mener vi det virkelig. Et eksempel på dette er vores arbejde med konstant omkostningsoptimerings for kunderne. Takket være intelligente palle pakninger er vi i stand til at udnytte fragtbilens plads og højde optimalt. Dermed kan vi pakke 33 procent flere enheder på en enkelt palle og således reducere fragtomkostningerne, forklarer Anja Thomsen.

- En anden fordel ved Nissens er vores avancerede ”kunde-/lageroptimerings-værktøj”, der gør det muligt for vores kunder at opnå en bedre markedsdækning uden at ændre deres fysiske lagerkapacitet. Selv produkternes emballage er blevet analyseret og optimeret for at garantere en sikker transport. Kartonernes flap gør det nemt at åbne og inspicere varerne på hvert af forsyningskædens trin, mens remme holder enheden på plads og beskytter den mod skader. Løsningerne er skræddersyede, så de passer til hver enkelt kunde. Hos Nissens plejer vi at sige, at ”vi arbejder globalt, men handler lokalt”, tilføjer Anja Thomsen.

Evalueringen blev udført af medlemmerne i TEMOT International og er baseret på alle TEMOT leverandørers resultater over en periode på tolv måneder i 2015.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156