Dansk it-firma i vild vækst
Tidligere landechef i Navision, Lars Damsgaard Andersen, indtræder i bestyrelsen i den ambitiøse it vækst virksomhed Easi’r, som nu skal være et A/S.
Fra venstre er det Gerd Wickleder (partner og CDO), Mikael Moeslund (stifter og adm. direktør), Jakob Knudsen (medstifter & COO) samt Jesper Munkholm, teknisk chef.
Lars Damsgaard Andersen vil som arbejdende bestyrelsesmedlem hjælpe Easi’r med at realisere deres internationale ekspansions planer og med at omdanne Easi’r til et aktieselskab, som er planlagt inden udgangen af 2016.
Lars Damsgaard Andersen er en succesrig iværksætter, som i 1990, sammen med to partnere, grundlage den tyske afdeling af Navision Software A/S. I 2002 solgte de tre grundlæggere virksomheden til Microsoft Corp., som i dag er kendt på markedet under navnet Microsoft Dynamics NAV.
Derudover baserer det kendte Dealer Management System Incadea sig på Microsoft Dynamics NAV og blev udviklet på baggrund af Navision. Lars Damsgaard Andersen har haft en afgørende rolle i udviklingen af Incadea.
I februar 2016 har Easi’r med lanceringen af deres nye Customer Relationship Management (CRM) software bragt en ny disruptiv intelligent algoritme på markedet, som kan forudsige, hvornår en kunde vil købe en ny bil – allerede inden kunden selv ved det.
I de seneste ti år har Easi’r allerede hjulpet flere end 2600 bilforhandlere og 16.000 brugere på europæisk plan med at forøge deres salg, deriblandt Toyota, Audi, BMW og VW. Den første virksomhed, som bruger den nye algoritmebaserede CRM software, er eBay’s platform Bilinfo, som har 1400 bilforhandlere tilknyttet.
På nuværende tidspunkt har flere tyske bilimportører og deres forhandlere allerede skrevet kontrakt med Easi’r og er i gang med at implementere softwaren.
Vækst på 197 procent
I 2015 havde Easi’r en vækstrate på 197 procent og har på nuværende tidspunkt afdelinger i Aarhus samt i Chemnitz i Tyskland.
- Easi’r har et stort potentiale, og jeg tror på at virksomheden inden for kort tid kan udvikle sig til at blive den førende udbyder af CRM-software i bilbranchen i Europa – hvis ikke i hele verden. Digitalisering af bilbranchen er et af de vigtigste aspekter i fremtiden for branchen og efterspørgslen efter systemer, som kan bringe bilbranchen ind i den digitale tidsalder, stiger. Jeg glæder mig til at hjælpe Easi’r med at udvide og indtage nye markeder, udtaler Lars Damsgaard Andersen.
Easi’r
Easi’r blev grundlagt i 2002, som et tysk GmbH af tre grundlæggere og en partner.
I 2010 etablerede de en ny afdeling i Aarhus, som i mellemtiden er blevet selskabets udviklingscentrum.
Den tyske filial ligger i Chemnitz.
I 2006 blev den prisvindende første generation fra Easi’r introduceret på markedet, mens anden generation fulgte efter i 2010. I 2015 lancerede selskabet den nyeste generation med det nye algoritmebaserede CRM system.
Med de to foregående versioner fra 2006 og 2010 hjælper Easi’r i øjeblikket flere end 2600 bilforhandlere og 16.000 brugere i hele Europa med at fremskynde opbygningen af kunderelationer, at sælge smartere og med at justere virksomhedens CRM processer.
Mere på www.easir.com
Easi’r blev grundlagt i 2002, som et tysk GmbH af tre grundlæggere og en partner.
I 2010 etablerede de en ny afdeling i Aarhus, som i mellemtiden er blevet selskabets udviklingscentrum.
Den tyske filial ligger i Chemnitz.
I 2006 blev den prisvindende første generation fra Easi’r introduceret på markedet, mens anden generation fulgte efter i 2010. I 2015 lancerede selskabet den nyeste generation med det nye algoritmebaserede CRM system.
Med de to foregående versioner fra 2006 og 2010 hjælper Easi’r i øjeblikket flere end 2600 bilforhandlere og 16.000 brugere i hele Europa med at fremskynde opbygningen af kunderelationer, at sælge smartere og med at justere virksomhedens CRM processer.
Mere på www.easir.com
Kunstig intelligens
Algoritmen, som Easi’r har udviklet til at forudsige bilsalg, bliver i branchen betegnet som et gennembrud på området inden for forudsigende kunstig intelligens. Algoritmen kan fra første øjeblik være i stand til at lære og arbejde med data fra de respektive forhandlere. Algoritmen anonymiserer kundedataene og analyserer regionale såvel som mærke-specifikke datapunkter, for at kunne lave præcise forudsigelser – eksklusivt og specielt tilpasset til hvert enkelt bilmærke, som anvender Easi’r til at optimere kunderelationer og til at forøge salgstallene.
Algoritmen giver ligeledes de bilsælgere, som ønsker det, mulighed for at vide på hvilket tidspunkt, gennem hvilken kommunikationskanal og med hvilket budskab en kunde skal kontaktes for at forøge chancerne for et salg.
Easi’r giver samtidig slutkunderne den fordel, at købsprocessen bliver betydeligt mere personlig og effektiv, og giver en bedre kundeoplevelse.
Vild vækst
Adm. direktør Mikael Moeslund oplyser til JP Finans, at Easi’r satser på at nå samme vækst som i 2015 (hele 197 procent) i år samt de kommende.
Derfor er Easi’r på vej til næsten at fordoble antallet af medarbejdere. Lige nu er der ansat 25 medarbejdere, men firmaet søger 20 nye udviklere, så firmaet kan få flere kræfter til at komme ind på flere markeder.
Easi’r er allerede godt i gang i både Tyskland og Storbritannien, men ambitionen er, at op mod 16 nye lande skal komme til over de næste to år.
- Vi har lige lukket en ny aftale med en tysk kunde, og samtidig har vi indgået en stor aftale med en partner på det britiske marked. Derfor har vi brug for flere udviklere, så vi kan være på forkant, fortæller Mikael Moeslund.