23948sdkhjf

Flere nye ansigter i Lakexperten

Lakexperten vil styrke sig selv med lean og bedre kommunikation med to nye ansigter.
OPRUSTNING Alle forretningsgange kan effektiviseres. Det er bare et spørgsmål om at tage fat. Det har Lakexperten tænkt sig at gøre, og derfor opruster kæden med to nye ansigter på to nøglepositioner. Kæden har ansat Morten Kjelde, der kommer som mangeårig værkfører og afdelingsleder på flere værksteder. Foruden, med Lakexpertens ord, at have en god, praktisk viden om autolakering og autobranchen som helhed, så er det især på ledelsesmæssige niveau, at Morten Kjelde skal gøre sit indtog. Det skal han blandt andet med uddannelsen procesteknisk Lean. Selv siger Morten Kjelde om sin nye stilling:

- Det gælder først og fremmest om at have et godt datagrundlag, så potentialet i forretningen kan blive synliggjort. På baggrund at datamateriale og en konkret analyse af værkstedets produktion, bliver indehaver og supportteam enige om, hvilke handlinger, der skal sættes i gang, for at opnå de ønskede forbedringer, udtaler han i en pressemeddelelse og tilføjer:

- Derefter er det vigtigt at få svendenes commitment. Man bliver oftest enige om, at det ikke gælder om at arbejde hurtigere, men smartere. Det er ekstremt vigtigt, at alle forstår deres opgaver i processen og endnu vigtigere, at alle forstår vigtigheden i, at hele produktionen hænger sammen, udtaler Morten Kjelde.

Ny kommunikator
Foruden Lean-ekspert Morten Kjelde får lakkæden også ny ansvarlig for kommunikation. Det bliver Charlotte Friis Schmidt, som tidligere har arbejdet med kommunikation i andre brancher. Hun skal i samarbejde med bestyrelse og kædeledelse sikre, at kædens budskaber kommer helt ud til interessenterne – både internt og eksternt. Bo Søndergaard, der er kædechef hos Lakexperten, tilføjer:

- I kæden har vi nogle helt unikke koncepter til branchen, som hver dag giver vores nuværende kunder store værdier. Med ansættelsen af Charlotte vil vi sikre, at alle vores potentielle kunder også får øje på, hvad vi kan gøre for deres forretning. Og Charlotte får også en vigtig rolle i den interne kommunikation, så alle får de nødvendige og vigtige informationer og dermed bidrager til, at kæden kan fremstå som én enhed, udtaler Bo Søndergaard i en pressemeddelelse. Kædechefer sig til den mere overordnede retning for Lakexperten:

- Alt i alt mener vi, at vi har lagt en god strategi for vores fælles fremtid i LAKexperten. Vores kunder; de autoriserede forhandlere, bilimportører og uautoriserede værksteder, ved, at de får et samarbejde, der rækker langt ud over selve lakeringsarbejdet, når de vælger et LAKexperten værksted. Og når vi ser ind i fremtiden mod en forventelig betydelig nedgang i skadesantallet pga. indfasning af nyt sikkerhedsudstyr og andre nye teknologier i bilerne, så er vi klar til at se nye spændende løsninger sammen med vores kunder og samarbejdspartnere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125