23948sdkhjf

Hæder til danske Hyundai-forhandlere

Tre danske forhandlere hædret med europæiske kundetilfredshedspriser.
PRIS Hvert år uddeler Hyundai priser til europæiske Hyundai-forhandlere, der gør det godt. Hele tre danske forhandlere blev hædret ved arrangementet i Frankfurt, Tyskland. Hyundai-forhandler, Leif Nielsen Jensen A/S i Næstved tog en pris for inden for salg. Hyundai-forhandler, GBC-Biler i Grenå fik en pris inden for service, mens Rørbæk Biler i Hjørring løb med President Award, der gives for ekstraordinær høj kundetilfredshed over hele linjen.

Der blev i år uddelt 168 priser, herunder 15 President Awards, som er den ypperste pris. Leif Nielsen Jensen A/S i Næstved kom hjem med en såkaldt ”Sales Superior Award”, som gives til de forhandlere, der salgs og kundetilfredshedsmæssigt har gjort en ualmindelig god indsats i løbet af det seneste år. Indehaver, Kristian Blangsted Petersen var naturligvis stolt over prisen og sine medarbejdere:

- Vi har gjort meget for at blive endnu bedre på kunde og salgsområdet. Derfor er det naturligvis fantastisk at kunne stå med en pris, der fortæller, at vi gør det rigtig godt, samt at vores kunder sætter pris på det.

GBC-Biler i Grenå vandt ”Service Superior Award” for stor kundetilfredshed på værkstedsservice. Indehaver, Alf Sørensen, var også synlig stolt.

- Servicebesøg og reparationer er noget folk ofte kan få lidt ondt i maven over. Derfor betyder den her pris meget for os. Den siger, at vores kunder kører herfra med en oplevelse af at være ualmindeligt godt tilfredse med vores service og vores arbejde.

Sidst men ikke mindst var Rørbæk Biler i Hjørring en af de 15 forhandlere i Europa, der tog den eksklusive President Award.

Samlet fremgang i tilfredshed

- Det er en smule uvirkeligt, at vi har taget den pris med hjem. Men jeg tror, det handler om at vi hele tiden udvikler os og gør gode ting bedre – lige fra salgsafdelingen til værkstedet. I den sammenhæng har vi netop også lavet om i vores forretning. Den har bl.a. fået et nyt flot loungeområde med trådløst internet og et stort legeområde for børnene. Desuden er vores sælgere rykket ud af salgskontorerne, så alle bliver mødt af en medarbejder i det øjeblik, de træder indenfor, forklarer indehaver, Søren Rørbæk.

Samtidig med prisuddelingen hos Hyundai er den årlige bil-tilfredshedsundersøgelse, AutoIndex landet. AutoIndex tager sædvanen tro temperaturen på danskernes tilfredshed med deres bil, herunder også tilfredsheden med værkstederne og forhandlerne. Det er naturligvis noget som ikke bare Hyundai-forhandlerne, men hele bilbranchen følger tæt.

Undersøgelsen viser, at Hyundai er gået frem på listen. Hyundai har overhalet både Ford, Citroën og Opel og indtager nu en samlet 12. plads.

- Kigger vi udelukkende på forhandlertilfredshed, så er vi hos Hyundai samlet nr. 9 i Danmark, og det er over gennemsnittet. Der er også sket meget positivt på den front det seneste år hos mange forhandlere, og det er godt, at det kan ses i sådan en undersøgelse. Men der ingen tvivl om, at vi som mærke gerne vil længere frem endnu. Ikke mindst fordi vi synes, at vi hos Hyundai både har faciliteterne og bilerne til det, siger Søren Rørbæk, mens Kristian Blangsted Petersen og Alf Sørensen nikker samstemmende.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203