23948sdkhjf

Goodyear lancerer ny hjemmeside

ONLINE Dækproducenten Goodyear har gentænkt sin digitale strategi og har i den forbindelse lanceret en ny og forbedret hjemmeside, der skal genere kundeleads til forhandlerne i Danmark ved at bringe forhandlerne og slutbrugerne tættere på hinanden. Det kriver selskabet i en pressemeddelelse.

- Det stadig mere digitaliserede samfund har indvirkning på alle aspekter af forretningsverdenen. Vores research viser, at internettet i stigende grad er de europæiske bilisters primære informationskilde. Næsten 63 procent søger information, før de foretager et køb. Af disse har 91 procent internettet som deres vigtigste informationskilde – via brug af søgemaskiner og producenternes websteder, siger Nieves Fuentes, Goodyears direktør for digital markedsføring i EMEA.

For at gøre kundens rejse fra internettet til forhandlerens butik så let og kort som mulig har Goodyear forbedret hjemmesiden, som kommer i en mere brugervenlig version til forskellige enheder (smartphones, tablets og computere) og med flere oplysninger om dæk og forhandlere, så forbrugerne kan ringe direkte til forhandlerne eller få kørselsvejledning, så de uden problemer kan finde butikken.

Den nye platform er allerede en succes i UK, hvor man har opnået gode resultater med den. Det nye websted viste en potentiel forøgelse i trafikken på 380 procent til forhandlerne, kommende fra Goodyears nye websted – med andre ord, potentielt tre gange så mange kunder til forhandlerne.
Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.144