23948sdkhjf

Ny chef for Bilbasen

Den digitalt erfarne Lars Bernt skal stå i spidsen for Bilbasen.
DIREKTIONSGANGEN Lars Bernt er tiltrådt som chef for Bilbasen, Danmarks største portal for handel med biler. Med ansættelsen får det eBay-ejede selskab en erfaren leder, der gennem mange år har tegnet den digitale udvikling på platforme som TV2, Berlingske og ikke mindst fra hans fem år som adm. direktør for biografportalen kino.dk.

Lars Bernt afløser Christian Eilersen, der har startet en selvstændig konsulent virksomhed.

Om Bilbasen

Bilbasen blev lanceret i 1998, og har i dag mere end 56.000 biler til salg

I oktober 2008 blev Bilbasen og DBA købt af eBay

Bilbasens app er downloadet af mere end 840.000 danskere, og mere end 230.000 bruger app’en hver måned til at lede efter biler. Samtidig besøgte mere end 400.000 danskere Bilbasen i august måned



- Vi har ledt efter en profil med fokus på at skabe engagement hos brugerne, således at Bilbasen bliver en endnu mere inspirerende platform for køb og salg af biler. Bilbasen er i gang med en massiv relancering, hvor brugerens behov kommer endnu mere i centrum, og den udvikling skal Lars Bernt drive, siger Andrew Whitehair, direktør for BilBasen og Bilinfo.

Stærkt engagement

Ifølge Dansk Online Index er BilBasen den online-platform, hvor hver besøgende bruger mest tid pr. besøg. Hver gang en bruger åbner for Bilbasen, hvad enten det er fra en computer eller mobil enhed, så varer besøget 5:40 minut. Det ser Lars Bernt som et tegn på høj interesse og stærk engagement.

- Vi har en stærk relation til de digitale brugere, og det er min klare opfattelse, at en inspirerende digital interaktion er en meget effektiv og direkte vej til at formidle relation og salg mellem køber og sælger, hvilket grundlæggende er det primære formål med Bilbasen, siger Lars Bernt, der ser oplagte muligheder i at øge brugerens engagement med brug af relevant indhold.

- Bilbasen skal give brugeren et hurtigt, enkelt og individuelt grundlag for at vælge såvel bil som måde at benytte den på. Her spiller relevant indhold en afgørende rolle" mener Lars Bernt, som desuden ser desuden muligheder i at udnytte slægtsskabet med andre eBay-ejede platforme for handel med biler, herunder tyske Mobile.de, der er den største udbyder i Europa. En af de vigtigste fællesnævnere for Mobile.de og Bilbasen er brugen af data.

- Bilbasen er en datadreven virksomhed, og netop analysen af de brugerskabte data til at forbedre platformen er helt afgørende. Vi samler data, så vi forstår brugernes adfærd bedre, og så udvikler vi Bilbasen på en kvalificeret baggrund" forklarer Lars Bernt. bauer
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125