23948sdkhjf

Bud på at komme fremad

Jens Sørensen foreslår en konkret pakke om at skille sig ud.
DEBAT Ønsker du (og din virksomhed) "at skille sig ud"? Så ryk fremad! Den bedste måde findes i en sammensætning af få, men væsentlige fokusområder. Herunder et bud på en sådan pakke:

* Den digitale revolution:

Bliv klar til dette. Begynd nu. Lige nu går det stærkt. Mange brancher trues lige nu på forretningsgrundlaget. "Gammeldags-udbydere/distributører, mellemled, pakke- & ompakningsaktører etc. bliver spist". Tjen selv dine penge. Udnyt dette. Der er en kæmpe omstilling i gang. Fremad.

* Den nye tidsalder:

Tag selv hånd om tingene. Afkort afstanden i enhver henseende. Den globale markedsplads er åbnet. Få dine faste omkostninger reduceret og forlang "dele-marginaler" af dine leverandører, (hvis du altså ikke selv kan gå direkte). Fremad.

* Lynkommunikation:

Sørg for at give dine medarbejdere (kollegaer) hurtigere feedback end nogensinde før. Jo hurtigere du kommer videre, desto flere muligheder og chancer for at tjene flere penge. Fremad.

* Dynamiske processer:

Effektiviser alle arbejdsprocesser. Fjern "fedtet", fjern alt, som ikke bidrager. Vær selvkritisk. Fremad.

* Smartdrift:

Sørg for at være ekstrem likvid. Brug midlerne på det værdibærende og gå altid efter de hurtige penge (altså på en intelligent måde). Eks.: Gå til bunds i, om "et område" egner sig bedst til leasing, in- eller outsourcing etc. Arbejd med "flydende" likviditet. Sørg altid for at have råd til det vigtigste. Fremad.

* Ressource-bevidsthed:

Brug de bedste til det vigtigste. Lad de bedste folk udfolde sig. Tid er jo også en dyrebar ressource - jo hurtigere udvikling desto hurtigere afvikling. Fremad.

* Målbarhed (Business Intelligence):

Arbejd med de rette værktøjer. Kun ad den vej kan medarbejderne træffe de rigtige beslutninger. Arbejd med få, men vigtige data. Gør det svære "let". Fremad.

Fremover bliver verden mere og mere 24/7. Oveni dette ("en verden der aldrig sover") vil priserne falde. Man vil i hvert fald - til enhver tid - kunne finde åbne alternativpriser. Fremad.

Hvis du tænker fremad, bevæger du dig fremad.

Får du brug for hjælp, findes der rådgivning på det beskrevne. Går du ikke fremad, betyder det tilbagegang.


Jens Sørensen, strategisk rådgiver, The Wide View & Thansen Gruppen
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094