Interdan afviser sammenlægning af forhandlere
Kenneth Hansen, adm. direktør i Interdan Bil A/S, vil fortsætte med separate forhandlernet for Peugeot og Citroën.
Det fastslår Kenneth Keller Hansen, adm. direktør i Interdan Bil A/S, og dermed øverste chef for begge mærker hos den danske importør.
Motor-magasinet kunne i sidste avis fortælle, at samtlige 41 danske Citroën forhandlere er sagt op i en proces med at danne det nye hold, og at Peugeot-kollegerne spændte følger med.
- Der kan selvfølgelig være situationer, hvor en forhandler får mulighed for det andet mærke også, for eksempel hvis der ikke er tilfredshed med samarbejdet, og hvis vi har en velfungerende forhandler af det andet mærke i den pågældende by. Sådanne sager kan givet vis komme, tilføjer Kenneth Hansen over for Motor-magasinet.
Han oplyser, at dobbelt-forhandlere af de to franske PSA-mærker i dag kun findes hos Henrik Larsen i København og i Middelfart.
10,2 procent til Peugeot
Om Citroën-strategien siger han:
- Vi ønsker at vækste og kommer til at være mere aggressive inden for markedsføringen af Citroën. Og her vil vi udnytte alle kanaler for at opnå det bedste mulige salg, også leasing.
Kenneth Hansen oplyser, at Peugeot ventes at lande på en dansk markedsandel for person- og varebiler på 10,2 procent i 2016 og Citroën på cirka 6 procent.
- Det vil give en 2. plads for Peugeot - som i 2015, og det er et tilfredsstillende niveau, siger han.
Tal taler for sig selv
I sidste udgave af Motor-magasinet udtalte den opsagte Peugeot-forhandler i København, Kim Ejlertsen, at "Interdan er den næstbedst indtjenende importør og tjener rigtig mange penge, mens næsten ingen Peugeot-forhandlere tjener penge".
Til det siger Kenneth Hansen:
- Vi lader tallene tale for sig selv. Men det er vel meget naturligt, at vi er den næstbedst indtjenende bilimportør, når vi er den næststørste.