23948sdkhjf

Alle vil have fat i ny Renault-boss i Danmark

Norsk-danske Anders Gadsbøll er en ombejlet importør-direktør.
CHEF Der er bud efter den nye direktør for Renault Danmark, 50-årige Anders Gadsbøll, som den 2. januar satte sig i chefstolen for den danske bilimportør, hvor han afløste Henrik Bang, som havde solid succes i sine ni år i spidsen for Renault Danmark.

Anders Gadsbøll har travlt, men tog sig dog tid til at møde de danske motorjournalister ved Renault-importørens traditionelle nytårskur i Værløse ved København den 19. januar.

Forleden deltog han i et møde på 45 minutter. Da mødet var slut havde han fået hele 84 møde-invitationer på mobilen.

Anders Gadsbøll er norsk, men taler dansk. Han voksede op i Gentofte, til han var seks år. Siden flyttede familien til Belgien, hvor han gik i fransk skole. Herpå flyttede Anders Gadsbøll tilbage til Danmark, hvor han boede, til han var 21 år. Han er uddannet automekaniker og -tekniker og var med til at starte LeasePlan i Norge. Her var han i 12 år, inden han blev adm. direktør for en stor Ford-forhandler i Norge i to år og siden salgsdirektør for Ford-importøren i Norge i fire år. I juni 2013 skiftede han til direktørposten for Renault i Norge, som dengang havde an markedsandel på blot 0,6 procent. Den andel var i 2016 vokset til 2,1 procent.

- Og jeg tror, at gennembrudsåret for Renault kommer i 2017, siger Anders Gadsbøll, der betegner det nye job i Danmark som spændende.

- Renault har jo haft en flot og imponerende udvikling i Danmark de seneste år, tilføjer han.

Vækst fra Dacia

Om sig selv siger Anders Gadsbøll:

- Jeg vil gerne være med til at ændre ting.

Anders Gadsbøll har været i branchen i 30 år. Han er gift med Lene samt har tre store børn, som alle bor i Norge. Så foreløbig pendler han mellem Norge og Danmark, hvor han har en lejlighed i København.

I det nye job har Anders Gadsbøll til en start tre primære fokusområder: Kundetilfredshed, retail (privatsalg) og Dacia.

- I Danmark har Dacia nået en markedsandel på 1,8 procent på 3-4 år, og i 2017 skal væksten primært komme fra Dacia, hvor målet er en andel på 2,0 procent i 2017, forklarer Anders Gadsbøll.

- Når Dacia passerer 2,0 procent, er det ikke længere et niche-mærke, tilføjer han.

I Danmark har Dacia i dag godt 40 forhandlere. Renault har 38 forhandlere med 58 udsalgssteder. Man skal være Renault-forhandler for at få Dacia-mærket.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.099