Volvo-ejere i kø for at få repareret ældre modeller
Nellemanns Volvo-afdeling i København oplever, at hype om nye Volvo-modeller også har en positiv udvikling på eftermarkedet.
- Volvo har fået et boost i Danmark, og der er en hype om de nye modeller, som tiltrækker flere købere. Det har samtidig en afsmittende effekt på de eksisterende Volvo-ejere, som kommer ind til os med ældre Volvo-modeller til service, fordi bilejerne har fanget, at Volvos modeller er langtidsholdbare og holder værdien godt, når de får korrekt service, siger Lars Simper, adm. direktør i Nellemann A/S, der ejer filialen på Østerbro.
Den stigende tilstrømning har fået Volvo Østerbro til at introducere et nyt koncept med to teknikere pr. Volvo, som kommer ind til service. Det er en del af det såkaldte VPS-koncept (Volvo Personal Service), hvor kunden mødes af to certificerede teknikere, der sikrer en ekstra hurtig og omhyggelig service på bilen, også selv om der er tale om mere avanceret service som eksempelvis opdatering af software.
Fokus på travle familier
I takt med, at flere kunder strømmer ind til service, er andre, nye koncepter også ved at tage form.
- Mange familier har rigtig travlt, så vi har forsøgt at gentænke vores koncept for kundeservice så det passer ind i den hektiske families hverdag. Derfor tilbyder vi nu at køre vores kunder til arbejde eller bussen, hvis de arbejder i Købehavn. Vi har også lånecykler, hvis det passer dem bedre. For os handler det om, at kunden ikke besværes yderligere, når bilen er til syn eller reparation, siger Lars Simper og fortsætter:
- De forskellige tiltag er vores forsøg på at give vores kunder en god oplevelse med at vedligeholde bilen, for det kommer begge parter til gode. I den nærmeste fremtid afprøver vi også gratis opdatering af Volvos avancerede software, ligesom vi vil se på muligheden for aftenåbent, siger Lars Simper.
Lars Simper ser således frem mod et travlt 2017 med øget aktivitet på både nysalg og eftermarked.