23948sdkhjf

Bosch giver sit bud på bilens fremtid

Forskning fra tusindvis af drivlinje-eksperter skal strømlines.
MOBILITET Med en årlig bevillig på 2,9 milliarder kroner årligt er nye drivlinjer og forskningen i dem et massivt fokusområde for tyske Bosch. Sammenlagt vil virksomheden nemlig sætte 88.000 medarbejdere på verdensplan på divisionen Powertrain Solutions. Den afdeling skal være med til at ændre bilers drivlinje, som vi kender dem i dag, skriver Bosch selv i en pressemeddelelse.

Fremover vil Bosch derfor levere al drivlinjeteknologi til eksisterende og nye kunder fra et og samme sted. Parallelt med udbygningen af elektromobiliteten arbejder Bosch intensivt på at videreudvikle forbrændingsmotorteknologien. Med 20 millioner forventede hybrid- og elbiler i 2025 vil der være ca. 85 millioner nye benzin- og dieseldrevne biler. De salgstal vil Bosch i sagens natur gerne koble sig på.

- Vi er rent strategisk velforberedt på ændringen til elkørsel, udtaler Rolf Bulander i fra ledelsen af virksomhedsområdet Mobility Solutions i pressemeddelelsen.

- Hvad enten det er brændstof eller elektricitet, vil Bosch også i fremtiden tilføre energi til drivlinjen. Da det i dag fortsat er uvist, hvilken drivlinje eller hvilken kombination af de forskellige typer, der vil dominere hvornår, har vi valgt en dobbelt løsning og fortsætter med at udbygge vores ekspertise og viden både inden for elektromobilitet og forbrændingsmotorer

Kernesegmenter
Rent strategisk vil divisionen Powertrain Solutions fokusere på tre kernesegmenter: personbiler, lastbiler med forbrændingsmotorer og hybrid/elbiler.

- Vi ser et stort vækstpotentiale i elektromobilitet og erhvervskøretøjer, fortæller Rolf Bulander.

Hvad angår personbiler med forbrændingsmotorer, vil Bosch primært koncentrere sig om at forbedre effektiviteten, siger Bulander. Tekniske innovationer vil være nødvendige i alle drivlinjeløsninger. I sidste ende er det kun virksomheder, der markedsfører produkter, som reducerer brændstofforbrug og emission yderligere, der fortsat vil være konkurrencedygtige på den lange bane. Det er i hvert fald holdningen hos den tyske industrigigant.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.127