Autobranchemand i Beatles’ fodspor
Jens Sørensen indspiller i Abbey Road Studio til maj.
Det billede blev sidenhen verdensberømt og blev udødeliggjort via coveret til Beatles albummet Abbey Road, som udkom 26. september 1969 - et ikonisk album med klassikere som Come Together, Something og Here Comes The Sun.
Nu går autobranchemanden Jens Sørensen så også over selvsamme fodgængerfelt for efterfølgende at indtage Studio 2 i Abbey Road Studios, St John’s Wood i London.
Dermed går en livsdrøm i opfyldelse, idet det også var i Studio 2, at The Beatles primært arbejdede og indspillede.
Jens Sørensen også kendt fra Liset & Sørensen (med fire komplette album udgivelser fra 2007 med Inside Ourselves og frem til udgivelsen af det sidste album, Pick Them All fra 2016), har skrevet fire nye singler, som således indspilles i det legendariske studie over to en halv dage sidst i maj måned 2017.
Hele forløbet bliver med et hold af professionelle musikere, der sammen med Jens Sørensens producer Ebbe Ravn ligeledes understøttes af en verdenskendt Abbey Road "recording engineer". Den udvalgte er her Chris Bolster, som blandt andet har produceret for Sir Paul McCartney, John Fogerty og Oasis.
Kniber en tåre
Abbey Road Studio er verdens mest kendte musikstudie, som udover The Beatles blandt andet er blevet anvendt af The Hollies, Cliff Richard, Pink Floyd, Mike Oldfield, Robbie Williams, Take That, Adele og mange mange flere. De første aktiviteter i Abbey Road Studio fandt sted i 1931 - i øvrigt året for dets tilblivelse.
- Jeg har jagtet muligheden i et års tid. Det skal være min hyldest til The Beatles. I år er det nemlig året hvor Paul McCartney fylder 75 år (18. juni 2017), samtidig er det 50 år siden The Beatles udsendte det udødelige album Sgt. Pepper, ligesom det er 60 års "fødselsdagen" for Cavern Club, hvor The Beatles optrådte hele 292 gange, fortæller Jens Sørensen.
- Jeg kniber nok en tåre, når jeg går ind af hoveddøren til Abbey Road Studio. Men jeg stortuder, når døren åbnes til Studio 2. Herfra lader vi væggene tale, lyder det fra en spændt Jens Sørensen.