23948sdkhjf

Tryg skruer op for overvågningen

Forsikringsselskabet vil stigende grad overvåge sine kunder.
FORSIKRING Forsikringsselskabet Tryg vil med ny teknologi indføre overvågning af deres kunder med bilforsikringer.

Det skriver Børsen. Selskabet siger selv, at det vil sikre mere retfærdige priser, når selskabet til sommer vil afprøve den nye teknologi, hvor selskabet vil registrere kundernes biler.

Ifølge Trygs koncernchef, Morten Hübbe, vil koncernen til sommer delvist begynde at fastsætte kundernes præmie på bilforsikringen, efter hvordan de kører på vejene. Det skal føre til billigere forsikringer til de kunder, som er gode bilister.

- Vi prøver nu på bilforsikringsområdet at arbejde med nogle nye løsninger, hvor vi i meget højere grad lader bilforsikringerne være adfærdsstyret, siger han til Børsen.

Ifølge Morten Hübbe er det især positivt for de kunder, der tidligere har haft en høj forsikringspræmie.

- Jeg synes jo, at det er rigtig positivt, at for eksempel yngre mennesker har mulighed for at få en bilforsikring til en meget mere fornuftig pris, samtidig med at opmærksomheden omkring, hvordan man kører, og hvilken risiko man løber, stiger, siger han.

Mobilsnak
I starten af året var Tryg ude at forhøje priserne på sine forsikringer med mellem to til tre procent i gennemsnit. Behovet for at sætte priserne i vejret opstod her, fordi forsikringskunderne anmelder flere skader, og omkostningerne stiger. Det er blandt andet mobilsnakkende bilister i biler med dyrt udstyr, der koster Tryg flere penge.

- På biler har vi nogle nye tendenser med en stigning i skaderne på 10 procent over et par år, sagde Morten Hübbe, Trygs koncernchef, dengang.

- Det er, fordi der er kommet 250.000 flere biler på vejene, men også, fordi vi som bilister ifølge analyser er blevet mere uopmærksomme, når vi kører bil.

Uopmærksomheden knytter sig til brugen af mobiltelefoner under kørslen, hvilket kraftigt øger risikoen for skader.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094