23948sdkhjf

Digital marketing-ekspert til værkstedsportal

Autobutler har ansat Brian Steger som marketingchef.

DIGITALT Som led i sin strategi om at blive Europas største digitale formidler af værkstedsjobs har værkstedsportalen Autobutler ansat en af Danmarks mest erfarne digitale marketingspecialister, den 38-årige Brian Steger som head of global marketing.

De sidste ti år har Brian Steger arbejdet med digital markedsføring og digitale platforme for OMG, Aegis og senest Group M. Han kommer fra stillingen som head of digital hos mediebureauet MEC.

Brian Steger skal samle Autobutlers internationale marketingaktiviteter og styrke platformen uden for Danmark, især i Tyskland, England og Sverige.

- Autobutler har nu fået en international størrelse, der gør det muligt at tiltrække de tungeste specialister. Det er derfor en stor glæde at vi har fået en af Danmarks mest erfarne digitale marketingspecialister ombord. Med sidste års investering på et trecifret millionbeløb fra den franske bilgigant PSA kan vi investere i fremtidig vækst med et internationalt orienteret team, der hjælper med at gøre Autobutler til en af Europas største digitale værkstedsportaler. Brian Steger bliver en væsentlig spiller i at øge vores tempo i ekspansionen i Tyskland, England og Sverige, udtaler adm. dir. Christian Legêne.

Kundedrevne muligheder

På spørgsmålet om, hvorfor en digital ekspert som dig søger til Autobutler, svarer Brian Steger:

- Først og fremmest fordi der er noget sympatisk i historien om Autobutler. To unge gymnasievenner, der sidder i et sommerhus og skal finde et værksted. De leder på nettet og opdager, at det nærmest er umuligt at finde, bestille og få en oversigt over værkstedets tilbud - og de starter derfor autobutler.dk. Den slags historier skaber drømme og giver lyst til at være med. Samtidig har det for mig personligt været et valg drevet af ideen om at være med til at gøre branchen mere digital - ikke bare i Danmark, men i hele verden.

Hvordan ser du de digitale udfordringer for autobranchen?

- Fremtidens vindere - også i autobranchen - er de virksomheder, som forstår, at de mange nye digitale muligheder er kundedrevne. Du skal kunne tiltrække og fastholde dine kunder. Det nye er, at kunderne forventer at kunne komme i kontakt med dig døgnet rundt, og de forventer at få skræddersyede tilbud og kommunikation, der er tilpasset den købssituation, de befinder sig i. Dine konkurrenter er kun et klik væk - og hvis dine kunder oplever, at du ikke kan håndtere deres digitale behov, så forsvinder de desværre hurtigt.

Kommunikerer i øjenhøjde

Hvad betyder digitaliseringen for virksomheders markedsføring?

I en digital verden bliver markedsføring og kommunikation personlig. Det betyder, at gamle dages massebudskaber forsvinder for i stedet bliver afløst individuelle og personlig kommunikation. I gamle dage var det fint, hvis man lavede en bred kommunikation til for eksempel ejere af et bestemt bilmærke. I en digital verden er der i dag mange flere parametre, som skal med i markedsføringen - og som gør, at jeg kan skræddersy mine budskaber ret præcist til de behov og interesser, du har lige nu. Det lyder måske enkelt, men kompleksiteten for virksomhederne er betydelig og tvinger i dag alle mindre virksomheder til at gå sammen med digitale eksperter om at udvikle komplekse datamodeller og algoritmer, der sikrer, at man kommunikerer i øjenhøjde med kunden.

Hvordan ser du Autobutler i forhold til branchen?

- Det er interessant at se, hvordan den modstand, der var i autobranchen for seks år siden, efterhånden er forsvundet, fordi de fleste værksteder har opdaget værdien i at samarbejde med digitale virksomheder som Autobutler. I forhold til den digitale branche, så er Autobutler på mange måder et fyrtårn, som mange digitale virksomheder kigger misundeligt på. Evnen til at vokse og få værksteder og bilejere fra fire forskellige lande med på portalen er noget, som de fleste misunder os. Det er derfor på mange måder en drømmeposition at få lov til at trykke speederen i bund på de udenlandske markeder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094